2 andere websites als intro op mijn site.

Status
Niet open voor verdere reacties.

manuela1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Hoi hoi,

Ben zelf al heel de dag zo'n beetje bezig geweest met een probleem, maar kom er echt niet uit. Vandaar dat ik hier om hulp vraag..
Het zit zo ik wil een site maken waarin eerst externe site A te zien is en vervolgens externe site B. Externe site A plaatst een cookie die nodig is om externe site B te bezoeken vandaar dat eerst externe site A bezocht moet worden. Nu heb ik geprobeerd om dit via een generator met 2 frames te doen en daarin site A eerst te laten laden, waarna site B na een aantal seconden ook geladen word in het andere frame. Echter als ik het op deze manier doe, word de cookie niet aangemaakt en kan ik dus ook niet op site B komen. Op dit moment heb ik het opgelost door eerst een popup te laten openen met Site A, waarna Site B na een paar seconden in het al geopende venster opent.
Veel mensen hebben echter een popup blocker dus dat schiet niet echt op.
Nu vroeg ik me af of het op een of andere manier met een script/flash mogelijks is om deze 2 sites automatisch na elkaar te laten laden, waarbij de cookie van site A gewoon geplaatst kan worden.

Hopelijk kan iemand me helpen!

Groetjes Manuela

1. Wordt de cookie wel aangemaakt ??
2. is het de bedoeling dat eerst FRAME A geladen moet worden en daarna frame B ??

Welkom op HelpMij, manuela1986 !

Als je een betere titel zou moeten verzinnen dan "Vraagje", hoe zou die dan klinken?

Thanks voor het welkom!
Ja een betere titel zou niet verkeerd zijn idd. Maar kon niet echt wat anders bedenken om deze vraag kort samen te vatten. Misschien '2 websites vlak na elkaar' ?

@Jeff: De cookie word normaal gesproken gewoon aangemaakt als je Site A gewoon normaal opent, of via de popup. Alleen op het moment dat je site A in een frame opent word de cookie niet aangemaakt.
Het is inderdaad de bedoeling dat eerst Site A wordt geopend, maar dit is alleen zodat dan de cookie aangemaakt wordt. Uiteindelijk is het dus de bedoeling dat je bij site B komt, alleen moet dan de cookie al wel aangemaakt zijn.

PS site A en B zijn dus niet van mezelf maar ik wil ze dus gebruiken in m'n website.

Titel aangepast in "2 andere websites als intro op mijn site.".

Ik laat op dit moment website A via een popup openen, want dan plaatst die de cookie wel. Alleen levert dit problemen op omdat veel mensen een popup-blocker. Enig idee hoe ik dit dus zonder pop-up kan doen, of zonder dat de pop-up geblockt word?

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan