2 antivirussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobbes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hallo,

Ik ben zonet van norton internet security 2009 naar avast gegaan. Ik heb norton verwijderd via software verwijderen van windows en hij is compleet verwijdert. maar volgens het beveiligingscentrum is norton nog actief. Toen heb ik Avast gewoon maar geïnstalleert. Nu zegt windows dat ik 2 antivirussen heb. Ik heb de verwijdertool van norton geprobeert maar die zei ook dat norton was verwijderd. Daarnaa heb ik windows firewall uitgeschakelt en pc tools firewall plus geïnstalleert. Maar sinds al dat gedoe is mijn internet heeel traag... (ook downloaden) Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

Laatst bewerkt:
Je moet van de Norton website de speciale verwijder software downloaden en uitvoeren.

Hallo,

Ik ben zonet van norton internet security 2009 naar avast gegaan. Ik heb norton verwijderd via software verwijderen van windows en hij is compleet verwijdert. maar volgens het beveiligingscentrum is norton nog actief. Toen heb ik Avast gewoon maar geïnstalleert. Nu zegt windows dat ik 2 antivirussen heb. Ik heb de verwijdertool van norton geprobeert maar die zei ook dat norton was verwijderd. Daarnaa heb ik windows firewall uitgeschakelt en pc tools firewall plus geïnstalleert. Maar sinds al dat gedoe is mijn internet heeel traag... (ook downloaden) Wie kan mij helpen?

Jobbes

Lezen is erg belangrijk:p

Oeps, senior-moment 

Goed dan, nieuwe poging.
Als de speciale verwijdertool niet het gewenste resultaat geeft zit er niets anders op dan met de hand zelf alles radicaal verwijderen.
Maak wel eerst een back-up van met name de Registry, maar het liefst van de hele Windows-partitie zodat als het niet goed gaat alles gewoon weer terug gezet kan worden.

Eerst ga ik naar de Services (Services.MSC) en stop en deactiveer alle serveices die betrekking hebben op Norton en Symantec.
Vervolgens naar de Registry met Regedit en zoek daar weer naar alle entries met de tekst Symantec en Norton en verwijder ook daar alles wat ik vind.
Vervolgens zoek ik dan de HD af naar alles dat begint met Symantec of Norton en verwijder daar alles wat ik vind, mappen en files.
Dan naar Instellingen-Software en daar alles verwijderen van Norton en Symatec.

Sommigen van de zaken weigeren verwijderd te worden. Daar komt een tooltje als Unlocker (http://ccollomb.free.fr/unlocker/) goed van pas.

Succes.

Oeps, senior-moment 

Goed dan, nieuwe poging.
Als de speciale verwijdertool niet het gewenste resultaat geeft zit er niets anders op dan met de hand zelf alles radicaal verwijderen.
Maak wel eerst een back-up van met name de Registry, maar het liefst van de hele Windows-partitie zodat als het niet goed gaat alles gewoon weer terug gezet kan worden.

Eerst ga ik naar de Services (Services.MSC) en stop en deactiveer alle serveices die betrekking hebben op Norton en Symantec. (Door Jobbes: via MSCONFIG? Daar is niks te vinden!)

Vervolgens naar de Registry met Regedit en zoek daar weer naar alle entries met de tekst Symantec en Norton en verwijder ook daar alles wat ik vind. (Door Jobbes: heleboel norton troep verwijdert!)

Vervolgens zoek ik dan de HD af naar alles dat begint met Symantec of Norton en verwijder daar alles wat ik vind, mappen en files. (Door Jobbes: één resultaat op symantec en die verwijdert)

Dan naar Instellingen-Software en daar alles verwijderen van Norton en Symatec. (Door Jobbes: Dit snap ik niet!)

Sommigen van de zaken weigeren verwijderd te worden. Daar komt een tooltje als Unlocker (http://ccollomb.free.fr/unlocker/) goed van pas. (Door Jobbes: Heb ik tot nu toe niet nodig gehad ;))

Succes.

Lees mijn commentaar in jouw bericht ;) Ik ga nu herstarten en kijken hoe het verloopt;)

Met services.msc bedoelde ik via: Start-Uitvoeren het commando services.msc
Dat geeft een overzicht van alle services, uitgebreider dan MSconfig

Okee:thumb: kga het meteen proberen ;)

Oh, en de opmerking "Instellingen-Software"moet zijn:

Start-Instellingen-Configuratiescherm-Software

Zo heb ik het verwijdert! Heb ik in mijn eerste bericht gezet!. Ben nu bezig met dan services

Bedankt voor alle moeite, uw tips hielpen een beetje maar ik kreeg steeds meer last van bluescreens en virussen waardoor ik een herinstallatie heb uitgevoerd.

Jobbes

-----
mijn nieuwe probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan