2 beeldschermen 1 kaart, kan dat ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter den
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

den

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Ik zou graag twee beeldschermen op 1 pc aan willen sluiten, maar wel zo dat ik kan slepen dus verschillende dingen op de twee monitoren te zien krijg. Kan dit met 1 grafiscje kaart, ik heb wel een svideo out erbij op.

Heb een Packerd Bell Digital TV 170 SW als computerscherm hier zit dus ook een svideo ingang op.

Maar wil graag een 15" pc beeldschermpje er bij aan sluiten als tweede scherm.

Kan dit met wat ik heb of zie ik dan alleen maar het zelfde (nog niet getest), moet ik dan ook wat veranderen zodat ik dan twee verschillende beelden krijg??

Alvast bedankt voor de reacties.

Dat scherm kan je gewoon aansluiten op je videokaart. Daarna moet je even wat in de instellingen rommelen, zodat windows weet dat er 2 schermen zijn (bij NVidia: r.muisknokp op bureaublad -> tabblad instellingen, knopje geavanceerd -> tabblad Geforce en dan bij Nview aan de linkerkant).

als je grafischekaart van je pc een xtra monitor aansluiting heeft kan het wel, je kan dat zien achter op je pc.
Als daar een xtra aansluiting (wit of blauw) zit naast je huidige monitor aansluiting dan kan je er een xtra monitor op aansluiten. Echter je heb in het geval van een witte aansluiting (DVI poort) een verloopstukje nodig.

Heb je dit niet dan kan het nog steeds opgelost worden door een goedkoop PCI kaartje in je pc te plaatsen.

Let er dan wel op dat er in je bios een optie staat waarbij je kan aangeven welke adapter je eerst wil laten initialiseren, je AGP (welke je nu waarschijnlijk hebt) of je PCI (die je kan inbouwen).
Het is nml zo dat bij sommige pc's het nodig is om je pci kaart eerst te laten initialiseren.
Om zo conflicten te voorkomen in windows

succes ermee

timjs (een tevrede dual monitor gebruiker)

[edit]
Ik lees je vraag nog eens goed en ik zie dat je de mogelijkheid hebt om je svideo uitgang te gebruiken op je monitor. Dat is natuurlijk ook een optie:o
Ik weet dan niet hoe dat zit met de beeld kwaliteit.

In windows moet je dan iig onder beeldscherm eigenschappen onder het tabblad instellingen de 2e monitor selecteren en aanvinken dat je het buroblad wil uitbreiden naar die monitor. en in de meeste gevallen heb je dan een groot breed buroblad verdeeld over de monitoren (afhankelijk van je driver)

Laatst bewerkt:
Ik heb het even geprobeerd maar het beeld via de svideo kabel is zeer slecht!! Is hier een oplossing voor of niet. En als ik toch 2 beeldschermen wil kan ik dan beter een grafische kaart met pc monitoren uitgangen kopen of nog een kaart erbij kopen?? En weet iemand dan ongeveer hoe duur deze kaarten zijn en welke de beste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan