2 beeldschermen aan 1 grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marvinguich

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Hallo,

Ik had altijd 2 beeldschermen aan 1 kaart, dit ging altijd goed.
Totdat ik Windows opnieuw had geínstalleerd, en de videokaart niet meer werkte.

Heb er nu een nieuwe inzitten.

Ik heb 2 beeldschermen, allebei de Syncmaster 2023NW. Aangesloten op de grafische kaart.
1 naar de vga poort en de andere met een verloop van vga naar dvi naar de kaart.

Beeldscherm 1 die aangesloten zit op de VGA poort, werkt wel prima, kan de beste resolutie instellen en hij geeft ook bij type beeldscherm Syncmaster aan.

Bij Beeldscherm 2 kan ik 1680 x 1050 niet instellen waardoor het beeld heel slecht is.

Bij type beeldscherm staat dan ook Algemeen niet PNP beeldscherm.

Hoe kan dit, en hoe los ik dit op?

Groet Marvin

Support: hier
Ik heb even de monitor-driver gedownload, opnieuw ingepakt, en hier geupload.
[Heet SyncMaster2023NW.zip na downloaden.]
Pak dat bestand dan uit in een nieuwe map.
Ga in Apparaatbeheer rechtsklikken op de tweede monitor en kies voor Stuurprogramma installeren (of Stuurprogramma bijwerken, wat er maar staat).

Geef aan dat je het niet op Internet wilt zoeken, maar op de lokale computer. Blader in het proces naar de map waar je driver in had uitgepakt.
De naamgeving zou dan automatisch moeten zijn omgezet naar "SyncMaster 2023NW" (of Samsung SyncMaster 2023NW etc.)

Met een beetje geluk (hangt óók van je videokaart af!) kun je dan op de tweede monitor een betere resolutie kiezen. Overigens moet je vaak bij Geavanceerde instellingen zijn om hogere/andere resoluties te kunnen kiezen dan dat Windows (via zo'n vertikale schuif) je beschikbaar stelt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Hij zegt dan dat er geen nieuwer stuurprogramma is gevonden.

Groet Marvin

Nu zegt hij bij apparaatbeheer dat allebei nu Syncmaster zijn, en bij Schermresolutie staat bij het tweede beeldscherm nu: Apparaat weergeven op VGA.

Kan in Geavanceerde modus ook geen hogere resolutie kiezen.

Groet Marvin

Doe het eens zo: Dubbelklik op die tweede monitor in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het pull down menu en kopier en plak eens de dan getoonde hardware ID's in je volgende posting.
Bij jou zou daar (als het goed is) moeten staan: Monitor\SAM03D1
Is dat het geval, dan snap ik Windows niet, want dan heb je wel degelijk de goede driver gedownload. Mogelijk dan een fout gemaakt tijdens het bladeren of zo?

EDIT: Blijkbaar heeft het wel gewerkt. In geavanceerde modus had je wel degelijk een hogere resolutie moeten kunnen kiezen, maar (zoals gezegd) is dat ook afhankelijk van (bijv. het videogegeheugen van) je videokaart... Ik heb daar zo snel geen idee bij, maar via de chat wil ik je evt. wel helpen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dan handmatig tijdens het update proces zult moeten kiezen voor de Syncmaster (dus 'dwingen' dat de driver wordt gebruikt).

Ik heb hier even geen testmachine, dus ik kan niet testen/gidsen hoe je dat zou moeten doen, maar het zal aan de herkenning liggen die faalt vanwege de verloopstukjes.

Overigens zou je óók kunnen proberen in de Geavanceerde opties om (ik dacht in tabblad Adapter, maar ben niet zeker) te kiezen voor "Ook modi weergeven die de monitor niet ondersteund" (of zoiets) en dan alsnog kiezen voor 1680 x 1050.

Aanbod staat overigens nog steeds: Eerst aanmelden op de Helpmij chat en dan via Teamviewer Quicksupport te kijken of ik wat voor je kan betekenen.

Tijs.

Tussenstand: Via Teamviewer en met hulp van Google heb ik een driver gevonden bij ATI, en die geïnstalleerd.
Via het Catalyst Contol Center (CCC) heb ik daarna de instellingen gedaan voor beide monitoren. Die ook opgeslagen als profiel.
[max. resolutie 1680x1050, max refresh rate: 60 Hz.]

Hierna kon ik wél de juiste resolutie instellen op (ook) de tweede monitor, namelijk 1680x1050 bij 60 Hz bij 32bits kleuren.

Hopelijk is dit nu goed, dus dat hoor ik dan graag van Marvinguich terug.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan