2 Beeldschermen aan pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssjoerdy

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Hoi ik wilde eigenlijk een 2de beeldscherm aan mijn game pc hangen..
Maar weet niet zeker of mijn kaart dit ondersteund, heb de R9 280X sapphire tri-X high end grafische kaart.
zo zien zijn uitgangen eruit
11221-08_R9_280X_TRI-X_3GGDDR5_DP_HDMI_2DVI_PCIE_C03_635206328059869581_600_600.jpg

Als het mogelijk is hoe zou ik dit dan moeten doen?

alvast bedankt!

Ja hoor, deze kaart kan 3 beeldschermen aansturen, dus 2 lukt ook ;)

oke bedankt, en welke kabels heb ik daar dan precies voor nodig.. of zitten die al inbegrepen bij de monitor? Want wil graag dat ze allebei draaien op een Full-HD resolutie.

Dat is afhankelijk van de monitor natuurlijk, welke aansluiting jij nodig hebt ;) Kabeltjes e.d. zitten niet altijd bij beeldschermen wanneer je ze koopt helaas, die vraag kan ik je ook niet goed beantwoorden. Kijk ook nog eens in de doos van je videokaart voor verloopjes indien nodig.

Dus kijk welke aansluiting je monitor heeft. De aansluitingen op de videokaart zijn: DVI (2x), HDMI en mini-DP (mini-displayport, 2x). Voor mini naar gewoon DP heb je wel een verloopje voor nodig, vaak hebben monitoren namelijk de gewone DP.

maar kan ik niet gewoon een dvi kabeltje halen, en mijn nieuwe scherm op de dvi aansluiten en de oude houden op hdmi. Of kan ik niet gewoon 2x dvi kabeltje halen en alle 2 de schermen op dvi aansluiten? Verder zit er bij de grafische kaart 1 DP verloopstukje

Je kan prima 1 beeldscherm via DVI aansluiten + 1 beeldscherm op HDMI, dat is geen probleem.

oke, en dan moet ik in het configuratie scherm dus de 2 schermen toewijzen? zodat ik kan multitasken met me pc. overigens is het mogelijk om op 1 scherm te gamen, en dan op het andere scherm bijvoorbeeld deze site open te hebben? niet dat ik per se op beide schermen moet gamen, want dat kost zoveel extra rekenkracht.

Wanneer beide schermen aangesloten zijn: rechter muisknop op het bureaublad --> schermresolutie aanpassen --> bureaublad uitbreiden.

Dan kan je multitasken zoals jij bedoelt. Standaard worden games maar alleen op het hoofdscherm getoond.

Super bedankt K1pje, je hebt me super geholpen.. Het werkt perfect! Heerlijk zo gamen en multitasken. Nogmaals thanks!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan