2 beeldschermen aansluiten op pc (ati)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominuz

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Hallo,

Ik zou graag twee beeldschermen kunnen aansluiten op mijn pc. Ik ben in het bezit van twee schermen en een Ati Radeon 9250 + . Ik heb twee ingangen voor een beeldscherm. Als ik in beide ingangen een scherm stop, krijg ik op het ene scherm gewoon windows en op het andere verschijnt een kadertje op een zwarte achtergrond waarop staat:

VIDEO ERROR
HF : 00.0Khz +
VF : 00.0 hz +

Hoe kan ik dit oplossen?? Ik hoor het wel !

d0minuz

desktop, eigenschappen, instellingen, 2 minitors :thumb:

Waar vind ik dat precies? Ik zie bij monitors enkel het scherm staan waarop ik windows aflees...?

d0minuz

Ik heb vanalles geprobeert, ook de probleemoplosser gevolgt door in veilige modus op te starten e.d. . Er verandert echter NIETS. Ik heb tevens bij het 2de scherm onder eigenschappen - instellingen aangevinkt "bureaublad uitbreiden naar deze monitor". Zonder enig resultaat :confused: .. Iemand die me kan helpen? Ik heb tevens de schermen van plaats verwisselt...

d0minuz

Als je bij instellingen kijkt (desktop, eigenschappen) en daar op 2 klikt (2 in dat vierkantje)
kan je daar normaal alle instellingen plaatsen, de resolutie en het aantal bits, begin met hem op 32 bit te plaatsen, dan heb je al de goeie kwaliteit, speel daarna met je resolutie tot ze goed staat in verhouding met je andere scherm

Mmm ja heb ik geprobeert. Als ik dan op "uitbreiden naar desktop" klik, en dan toepassen gaat het vinkje gewoon weer uit... Misschien de hertz verlagen?

d0minuz

Gebruik je wel de laatste drivers voor je videokaart? Zoniet, update deze dan eens.Wil ook wel eens helpen.:thumb:

Hoe kan ik deze updaten? Ik heb gewoon de software van de cd-rom geinstalleerd...

d0minuz

Nieuws, wat volgens mij wel interessant is... Wat ik nog niet heb gezegd is dat de twee uitgangen niet beide zijn aangesloten op mijn grafische kaart, eentje op mijn kaart en de andere onboard. Ik ben dus in mijn bios gaan kijken om deze kaart te activeren. Ik vond dit:

(Chipset Configuration -> ) Onboard AGP Share Memory [N/A]

Ik kon aan dit dus niets veranderen, stond in het zwart en de cursor ging er steeds over...
Hoe los ik dit op?

d0minuz

Tja, het is of de onboard, of de agp kaart, dat kan niet met alletwee, wel met een pci videokaart.

Dominuz zei:
Oke, dus moet ik niet verder proberen..?

d0minuz

Je mag het wel proberen, maar werken zal het niet.:o

Je kunt, indien aanwezig, de digitale uitgang, met een verloop hiervoor, te gebruiken, let wel, er zijn verschillende soorten, dus indien aanwezig de kaart meenemen naar de PC boer om te passen of de adapter past.

En wat ik al eerder aangaf, een pci videokaart gebruiken.

Ok, ik wou dit gewoon proberen maar als het mijn mijn hardware niet gaat dan ga ik daar geen nieuwe haardware voor aanschaffen. Ik zal de vraag afsluiten als opgelost, met de titel dat het niét mogelijk is 2 schermen op een Ati 9250 + aan te sluiten . :D :D :p

Toch bedankt !

d0minuz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan