2 beeldschermen (onboard en grafische kaart)

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndriesN

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Hallo,

Ik ben gisteravond even bezig geweest om twee beeldschermen goed werkend te krijgen. Zowel een beeldscherm onboard als op m'n videokaart.
Heb op het internet gelezen dat het wel kan, maar niet specifiek met mijn hardware (of tenminste nog niet gevonden)

Specs:
Moederbord: ASUS M5A78L-M/USB3
Grafische Kaart: AMD Radeon HD 6790

Beelscherm 1 naar DVI
Beeldscherm 2 naar VGA (onboard)

Heb eerst het makkelijkste geprobeerd, alles aansluiten en wachten. Niks.
Daarna heb ik geprobeerd om het BIOS in te stellen dat de primary display op de onboard moet staan(IGFX-GFX0-GPP-PCI), omdat hij standaard de grafische kaart pakt. Nu kreeg ik wel beeld via mijn onboard, maar niet via m'n grafische kaart. Ook zag ik nu twee video adapters staan in apparaatbeheer, terwijl ik voor die BIOS instelling dat niet had.

Ik zag wel dat ik foutcode 43 had bij m'n 6790. Daarna kreeg ik BSOD; atihdw76.sys en daarna weer een BSOD met ntfs.sys en toen ben ik gestopt, heb alles weer default ingesteld en ben er vandaag nog niet mee bezig geweest.

Mijn vraag is nu, kan ik hier uberhaupt wel twee schermen op draaien? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt,
Andries

Laatst bewerkt:
waarom niet allebei op je 6790? (je vermeld niet het exacte type dat je hebt).

Ik kan het zo niet met zekerheid vinden, maar volgens mij ondersteund je moederbord deze optie niet. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar de wiki informatie suggereert dat het exclusief is.

Beste Andries,

Meestal op het moment dat een externe videokaart is aangesloten is het niet mogelijk om ook nog de onboard te gebruiken.

Groetjes, Jay

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan