2 beeldschermen op 1 pc maar 1 uitgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeans001

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2012
Hallo,
Heb 1 pc met videokaart met 1 uitgang dus ook 1 scherm.
Als ik nu een tweede scherm bij wil kan dit lukken met een tweede videokaart uit een oude pc bij te steken ook met 1 uitgang.

Samengevat: 2 video kaarten met telkens 1 uitgang in 1 pc voor 2 schermen kan dat lukken
Of moet ik sowieso 1 videokaart met 2 uitgangen steken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met 2 videokaarten kan je alleen de uitgang vaan de eerste kaart gebruiken, maar heeft je videokaart maar 1 uitgang want dat is niet normaal. Dus wat voor pc/videokaart gebruik je?

Dat kan lukken, maar is afhankelijk van het moederbord (chipset), windows versie, type etc. Ook een beetje afhankelijk van wat je er mee wilt.

Moeilijk om dus een definitief antwoord te geven.

edit:

Met 2 videokaarten kan je alleen de uitgang vaan de eerste kaart gebruiken

dat is dus niet per definitie waar

Laatst bewerkt:
Heb kaart met twee uitgangen.
Maar past natuurlijk niet in HP pc.

Dus einde probleem.
Toch bedankt.

Hi .. ik wil hetzelfde: 2 monitoren op 1 (benq) pc, maar heb aan de achterkant ook maar 1 uitgang.
Valt dit op te lossen? Ik weet niets van videokaarten en uitgangen, heb nog wel een oude dell staan die niet wil opstarten waarvan ik me afvraag of er onderdelen van zijn om te zetten of is dit onzin? (Zipdrive, cd-rom, harde schijf, videokaart, usb-poorten, you name it)

Begrijp ik goed dat er voor 2 monitors op de videokaart dus 2 uitgangen zouden moeten zitten? Zo ja, hoe krijg ik die dan fysiek op kast/achterkant aangesloten?
Hoe zie ik welk moederbord ik heb? Het is een XP machine en ik wil 2 programma's parallel laten lopen. Tnx!

hallo dat hoeft niet je heb van die spliter voor vga daar wil het mee mee lukken heb ik hier ook

Ok .. dat zou het mooiste zijn idd. Maar krijg ik dan niet hetzelfde beeld op 2 monitors? Waar vind ik zo'n spitter? Thank you so much.

PCI grafische kaart erbij zetten, kan alleen als er een AGP kaart in zit, soms ook met een PCI-e kaart als eerste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan