2 beeldschermen op 1 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

rohff

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Hallo

Momenteel heb ik thuis zo'n ordinaire tikklok hangen, maar ik zou hem liever willen veranderen door iets technologischer, iets moderner. Een vriend van mij, een software developer, heeft net een leuke programma gemaakt waarop je de tijd en dergelijke kan bekijken (echt met een mooie layout, uitgebreide opties,...). Ik dacht effe na en vroeg mezelf af of ik mij gewoon niet een nieuwe beeldscherm kan aanschaffen die dan het programma zal draaien, en deze dan in mijn living kan plaatsen? Natuurlijk heeft de software een computer nodig om te werken...

Nu mijn vraag: is het mogelijk om dat programma te laten werken op een nieuwe beeldscherm, terwijl ik met mijn ander PC-beeldscherm gewoon rustig kan doorwerken, en dat allemaal maar met 1 PC? Het zou natuurlijk zonde zijn om een nieuwe PC aan te schaffen om alleen maar die programma te laten draaien...

dank je :)

Laatst bewerkt:
Tuurlijk kan dat. Pc blijft dan wel aan om de klok te zien.

Je hebt een videokaart nodig, die 2 beeldschermen ondersteund, en dus ook 2 vga aansluitingen heeft.
Installeer je klok-scherm als 2e scherm en schuif de klok daarnaar toe als de software draait.
Dan kun je op je eerste scherm normaal verder werken.

Tuurlijk kan dat. Pc blijft dan wel aan om de klok te zien.

Je hebt een videokaart nodig, die 2 beeldschermen ondersteund, en dus ook 2 vga aansluitingen heeft.
Installeer je klok-scherm als 2e scherm en schuif de klok daarnaar toe als de software draait.
Dan kun je op je eerste scherm normaal verder werken.

Voor ik reageer eerst hartelijk bedankt om zo snel te reageren!

Ok dus gewoon een nieuw beeldscherm (vga), een nieuw videokaart (die 2 beeldschermen ondersteunt) en 2 vga aansluitingen kopen en alles is geregeld ? En moet ik mijn huidige videokaart vervangen of kan ik zonder problemen een nieuwe videokaart installeren? Wat adviseer je als videokaart (merk,..)?

als jij vertelt wat voor videokaart je nu hebt, kan het misschien ook op de huidige videokaart.

Het zou een kaart moeten zijn die 2 vga aansluitingen heeft. Dus 2x blauwe 15 pins connector. Dan een 2e monitor en klaar ben je.
Oude kaart verwijderen.

Het zou een kaart moeten zijn die 2 vga aansluitingen heeft. Dus 2x blauwe 15 pins connector. Dan een 2e monitor en klaar ben je.
Oude kaart verwijderen.

nog niet helemaal, je zal bij eigenschappen toch moeten instellen dat je 2 schermen in dual nogwat gebruikt.en je klokje naar die kant van je bureablad slepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan