tonissteiner
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 sep 2008
Beste forum gebruikers, wie kan me helpen?
wat ik tracht te doen met een VBA code zal ik in een aantal stappen opsommen: (uitgaande dat ik in document "dummy1.xlsm" aan het werken ben en door op een knop "genereer" te drukken volgende macro kan starten)
1. ik een bepaalde file (voorbeeld dummy2) op een bepaalde locatie kan openen
2. dat dan gekeken zou worden welke de laatste lege cel in kolom B is
3. dat dan in kolom A op de daarop volgdende rij een nummer gegenereerd zou worden 1 hoger dan in kolom A erboven
4. in kolom B de waarde van cel A1 uit document dummy over genomen zou worden in kolom B van document dummy2
5. het document dummy2 dan gesaved en vervolgens gesloten zou worden
een aantal stappen lukt me wel maar waar ik vooral met vast loop is vanaf punt 2
kan iemand me hiermee op weg helpen aub?
alvast bedankt
wat ik tracht te doen met een VBA code zal ik in een aantal stappen opsommen: (uitgaande dat ik in document "dummy1.xlsm" aan het werken ben en door op een knop "genereer" te drukken volgende macro kan starten)
1. ik een bepaalde file (voorbeeld dummy2) op een bepaalde locatie kan openen
2. dat dan gekeken zou worden welke de laatste lege cel in kolom B is
3. dat dan in kolom A op de daarop volgdende rij een nummer gegenereerd zou worden 1 hoger dan in kolom A erboven
4. in kolom B de waarde van cel A1 uit document dummy over genomen zou worden in kolom B van document dummy2
5. het document dummy2 dan gesaved en vervolgens gesloten zou worden
een aantal stappen lukt me wel maar waar ik vooral met vast loop is vanaf punt 2
kan iemand me hiermee op weg helpen aub?
alvast bedankt