• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 bestanden open <> 1 sluiten !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter DZP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Hallo,:thumb:

Als ik een excel bestand open heb staan en ik open een vba-tje op een andere schijf om iets na te kijken en ik wil graag dat bestandje weer sluiten (via een macro of met het kruisje) gaat mijn eerste bestand ook dicht (Excel sluit dus helemaal af) maar eigenlijk wil ik graag terug naar de situatie zoals dat eerste bestand stond voor ik het tweede bestand opende. Ik wil dus graag een 2de bestandje openen iets nakijken en dan weer sluiten en dan weer verder gaan op het eerste bestand !!

Weet iemand hier de oplossing voor !!:confused:

Laatst bewerkt:
Code:
Dim WB as Workbook

Workbooks("Eerstebestand.xls").Activate
Response = MsgBox("Wil U het zoekbestand geopend houden?", vbYesNo, "Status zoekbestand")
    If Response = vbYes Then Exit Sub
    For Each WB In Workbooks
        If WB.Name <> ThisWorkbook.Name Then
            WB.Close savechanges:=False
        End If
    Next WB

Ben je hier iets mee verder ?

Rudi

Via een macro heb ik het tweede bestand al wel open maar nu wil ik het sluiten terwijl ik dan terug ga naar het eerste bestand waar ik was voordat ik het tweede bestand opende.

Wat ik eigenlijk wil is gewoon het tweede bestand even openen om iets te bekijken dan weer sluiten en op het eerste bestand door kunnen gaan waar ik gebleven was.

Ik denk dat het het makkelijkste is met hyperlinks, (liever met een macro) maar eigenlijk wil ik die dan dan weer onder een vb knop hebben zitten om het de gebruikers makkelijker te maken ivm de kleur, vorm en universele uitstraling van het bestand.

Ik weet niet of het mogelijk is maar niet geschoten is altijd mis !!

Ik heb nu alles een beetje gereed en zal het van de week wel even posten.
Ik heb toch nog een vraagje!!

Ik weet dat je een bestand of worksheet kunt openen met "Minimize of Maximize" of iets in die geest maar is het ook mogelijk om een bestand in een ander venster te openen met een ingstelde afmeting bijv een halve pagina of zo zodat je hem zelf op maximize kunt zetten of gewoon dat je het tweede bestand over de eerste ziet staan?

Laatst bewerkt:
vraagje hoe heb je je tweede bestand geopend? hang de macro eens bij

Heeft even geduurd maar hier is het dan toch!
'Commandbutton 8
Sub Bekijken_lijst()

Workbooks.Open
("Q:\Blablabla\Volgende_Map\Etc\Bestand.xls")

End Sub
Hier mee wordt een bestand geopend bij mij die op een andere schijf staat en er wordt ook een tweede versie van excel geopend die je later dan weer kunt sluiten zodat je eerste bestand actueel blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan