Sportman1975
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 jan 2009
Beste Allen,
ik denk dat het volgende probleem voor de meeste redelijk simpel is maar helaas kom ik er zelf niet uit.
Bestand 1: C:\temp\settlements\ExportAP.csv (bevat lijst met facturen-crediteuren)
Bestand 2: C:\temp\settlements\ExportAR.csv (bevat lijst met facturen-debiteuren)
Bestand 3: C:\temp\settlements\Rekensheet.xls
In bestand 1+2 bevat kolom L klantnummer en kolom M klantnaam.
Alle bestanden staan op C:\temp\settlements\
Bestand 3 bevat worksheet (naam: Masterfile) en deze bevat klantnummers (kolom A) en klant naams (kolom B) =(uiteraard een unieke lijst)
Stap 1:
Kopieer bestand 1 en 2 naar bestand 3.
Kan een Macro deze 2 bestanden (bestand 1 en bestand 2) kopieren en beide importeren in bestand 3=rekensheet?
Bestand 1---> worksheet naam in bestand 3=Calculation: specification creditors
Bestand 2---> worksheet naam in bestand 3=Calculation: specification debtors
Stap 2:
Voor alle klanten welke in tabblad Masterfile staan [kolom A: Klantnummer & kolom B: Klantnaam] moet een macro een nieuwe nieuwe bestand maken inC:\temp\settlements\specification\ met de volgende specificaties:
1)Naam bestand-> klantnummer_klantnaam_datum[afkomstig van bestand C:\temp\settlements\Rekensheet.xls tabblad voorblad veld=B3].xls
2) Opmaak bestand
Regel 1: Klantnummer: [klantnummer ]
Regel 2: Klantnaam: [klantnaam]
Regel 3: Datum: [afkomstig van bestand C:\temp\settlements\Rekensheet.xls tabblad voorblad veld=B3]
Regel 4: witregel
Regel 5: witregel
Regel 6: Tekst--> Specificatie debiteur [bold][italian]
Regel 7: leeg
Regel 8: Kolom titels [=regel 1 van bestand 3=Calculation: specification debtors]
Regel 9 en verder [indien van toepassing]: [Data van specification debtors]
Na de laatste data van bovenstaande
Regel....+1: witregel
Regel....+2: witregel
Regel....+3: Tekst--> specification creditors [bold][italian]
Regel....+4: witregel
Regel....+5: Kolom titels [=regel 1 van bestand 3=Calculation: specification creditors]
Regel ...+6-en verder [indien van toepassing]: [Data van specification creditors]
Ik begrijp dat het misschien lasting is om te begrijpen maar ik ben erg geholpen bij jullie hulp….
ik denk dat het volgende probleem voor de meeste redelijk simpel is maar helaas kom ik er zelf niet uit.
Bestand 1: C:\temp\settlements\ExportAP.csv (bevat lijst met facturen-crediteuren)
Bestand 2: C:\temp\settlements\ExportAR.csv (bevat lijst met facturen-debiteuren)
Bestand 3: C:\temp\settlements\Rekensheet.xls
In bestand 1+2 bevat kolom L klantnummer en kolom M klantnaam.
Alle bestanden staan op C:\temp\settlements\
Bestand 3 bevat worksheet (naam: Masterfile) en deze bevat klantnummers (kolom A) en klant naams (kolom B) =(uiteraard een unieke lijst)
Stap 1:
Kopieer bestand 1 en 2 naar bestand 3.
Kan een Macro deze 2 bestanden (bestand 1 en bestand 2) kopieren en beide importeren in bestand 3=rekensheet?
Bestand 1---> worksheet naam in bestand 3=Calculation: specification creditors
Bestand 2---> worksheet naam in bestand 3=Calculation: specification debtors
Stap 2:
Voor alle klanten welke in tabblad Masterfile staan [kolom A: Klantnummer & kolom B: Klantnaam] moet een macro een nieuwe nieuwe bestand maken inC:\temp\settlements\specification\ met de volgende specificaties:
1)Naam bestand-> klantnummer_klantnaam_datum[afkomstig van bestand C:\temp\settlements\Rekensheet.xls tabblad voorblad veld=B3].xls
2) Opmaak bestand
Regel 1: Klantnummer: [klantnummer ]
Regel 2: Klantnaam: [klantnaam]
Regel 3: Datum: [afkomstig van bestand C:\temp\settlements\Rekensheet.xls tabblad voorblad veld=B3]
Regel 4: witregel
Regel 5: witregel
Regel 6: Tekst--> Specificatie debiteur [bold][italian]
Regel 7: leeg
Regel 8: Kolom titels [=regel 1 van bestand 3=Calculation: specification debtors]
Regel 9 en verder [indien van toepassing]: [Data van specification debtors]
Na de laatste data van bovenstaande
Regel....+1: witregel
Regel....+2: witregel
Regel....+3: Tekst--> specification creditors [bold][italian]
Regel....+4: witregel
Regel....+5: Kolom titels [=regel 1 van bestand 3=Calculation: specification creditors]
Regel ...+6-en verder [indien van toepassing]: [Data van specification creditors]
Ik begrijp dat het misschien lasting is om te begrijpen maar ik ben erg geholpen bij jullie hulp….