• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 bestanden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendybeginner

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Berichten
23
Goedemiddag,
Ik heb 1 exel met een lijst van persoonsnummers en e-mailadressen van deze personen, en
1 exceldocument met persoonsnummers en geboortedata van deze personen.
In de documenten staan niet allemaal dezelfde persoonsnummers. De ene lijst is veel langer dan de andere, maar ik denk dat 90% van de korte lijst wel in de lange lijst voorkomt.

Ik wil deze twee aparte exceldocumenten samenvoegen, zodat ik op 1 regel het persoonsnummer heb staan met daarachter het juiste emailadres en geboortedatum..
Hoe doe ik dat?

Beide documenten zijn nu los van elkaar opgeslagen.
 
Ik zou het bestand openen met de meeste regels, hier de data uit het tweede bestand zodanig achterplakken dat je het benodigd aantal kolommen vrij houdt. En dan de info bij elkaar sprokkelen met VERT.ZOEKEN/ VLOOKUP of een INDEX formule. Verder met tellers/ voorwaardelijk opmaak kijken en/of evt. foutmeldingen analyseren.
 
Bedankt, nieuwe vraag

Bedankt voor de oplossing!
Ik heb nog een andere vraag.

In kolom B staan cijfers 0 en 1
In kolom E staan cijfers 0,1 en 2.

Ik wil weten hoeveel cijfers 0 in kolom E, ALS in kolom B ook cijfer 1 staat.

Bedankt
 
Hallo

Daar heb je de formule AANTALLEN.ALS voor, in het Engels COUNTIFS.
 
Aantal.als

Ik heb inderdaad Aantal.als gebruikt om het aantal in één kolom te tellen, maar hoe kom ik dan bij mijn antwoord?
Als in kolom C een 1 staat, dan staat er .... aantal keer 0 in kolom E?
 
Vragen gesloten! bedankt!

Ow gevonden. Sorry! Ik gebruikte 'AANTAL.ALS' en het moest zijn AANTALLEN.ALS

BEDANKT!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan