2 bsturingssystemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
176
Hoi, Ik heb Windows XP Prof opnieuw erop gezet vanwege sasser. Helaas waren de schijfjes waar ik diverse dingen op heb gezet besmet. Sasser weer! Vel geprobeerd niks lukte en was eg traag. Ik heb nog een officiele versie van XP Pro dus ik denk die zet ik erop.Dat ging prima de diverse beveiligingen er eerst opgezet toen Norton. Die wil echter niet opstartten nu heb ik het vermoeden dat de andere versie van XP Pro dit tegenhoud. Ik heb XP in een andere map geinstalleerd en hem Windows1 genoemd omdat hij oa mijn documenten en zo ook meenam. Met opnieuw opstarten vraagt hij inderdaad welke van de 2 Windows Pro ik opstarten hoe verwijder ik hem. Graag jullie hulp en advies Helga
 
Je zal de "Boot.ini" moeten aanpassen.
Deze staat op C:\Boot.ini.

Let op,
dit is een verborgen bestand.
Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.


Open de "Boot.ini" met kladblok(met rechts klikken en kiezen voor "Openen met...".

Kopieer en plak de inhoud in je volgende bericht.

Scan eventueel de pc voor de zekerheid nog met Stinger.
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Mochten er nog restanten van Sasser aanwezig zijn, dan vindt Stinger ze waarschijnlijk wel.
 
Bedankt voor snelle reactie alleen begrijp ik niet helemaal open Boot.ini ( waar ? ) . En verwijdert dit dan ook de andere XP PRO versie Helga
 
ik ben bang dat dit niet gaat werken. wat je moet doen is je harde schijf formateren.
Zorg dat je alles wat je wilt bewaren op cd zet of op een ander stukje harde schijf en zorg dan dat je pc opstart vanaf cdrom . in je bios.
dan doe je de windows cd erin en start je je pc op. dan vraagt ie hardeschijf of cdrom opstart. kies cdrom.
Wat je dan moet doen is de partitie waar xp opstaat verwijderen. dit kun je kiezen. dan maak je een schone partitie aan. Windows zal vragen of je deze wilt formateren. kies dan formateren ntfs snel of gewoon. hierna gaat de installatie beginnen op een compleet schone hd,.
succes
rene
 
Dit gaat gerust werken.
Zoals pionok aangeeft is een totaal schone installatie beter.

Zoek Boot.ini op en klik met rechts erop, dan kies je voor "Openen met...".
Je krijg dan een keuze venster, waar je kiest voor kladblok.

Boot.ini staat op je C-schijf, niet in een map, maar meteen als je de C-schijf opend.
Dit verwijderd niet je ander windows, maar je kunt hiermee wel de "opstart" keuze menu verwijderen.

Verander niks zelf in de Boot.ini, maar plaats de inhoud hier in je volgende bericht!!!
 
Laatst bewerkt:
He he na 3 keer steeds opnieuw installeren lukte het uiteindelijk. Hartelijk dank voor de snelle reactie Helga
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan