2 cd/dvd drives werken half?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rezk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rezk

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo,
ik heb hier op deze computer 2 cd/dvd drives.
Het probleem van deze 2 is het volgende:
bij de ene herkent hij de CD/DVD wel en speelt hij ze af maar meestal gaat het na een paar minuten mis en stopt hij met afspelen. Dit ligt niet aan de DVD, ik heb namelijk de zelfde DVD in mijn laptop in gestopt en laten afspelen en doet het goed.]

Bij de andere drive is het helemaal mis.
Wanneer ik een muziek CD erin stop herkent hij alleen de titel, maar speelt niks af.
Als ik een film CD/DVD in stop zit de computer helemaal vast, als ik de CD/DVD eruithaal is het weer normaal.

de eerste drive is een Toshiba ODD-DVD SD-M1802
de tweede drive is een Atapi DVD dual 8x4x12 ( BenQ DW822A )

De vraag is natuurlijk hoe ik ze weer normaal CD's / DVD's kan laten afspelen.

Alvast bedankt,
Rezk

Als ze dat altijd al hebben gedaan dan zou het simpelweg een kwestie van een codec kunnen zijn. (Al is dat tegelijkertijd weer onlogisch omdat je schrijft dat bij de ene speler het afspelen korstondig wel werkt).

Uitleg over codecs : Klik

Allebei tegelijkertijd?
Als er dan iets naar de haaien moet zijn, zou je mogelijk eerder aan een IDE kabeldefect denken?

Laatst bewerkt:
wel, de codecs om de filmbestand af te spelen is wel geinstalleerd op de computer dus daar ligt het niet aan. Nog andere suggesties?

tussen twee haakjes, ik heb windows opnieuw geinstalleerd.
Ik heb de cd drives niet opnieuw geinstalleerd omdat ik de CD's daarvoor niet heb.

Laatst bewerkt:
Allebei tegelijkertijd?
Als er dan iets naar de haaien moet zijn, zou je mogelijk eerder aan een IDE kabeldefect denken?

Mijn fout ,las de 1 in PC andere in Laptop.

En de IDE kabel is dan een optie! Er is overnieuw geinstalleerd ,maar dan vindt ik het vreemd dat die XP Cd het dan wel doet??

en dus zijn we weer terug bij de start van het probleem en dat ging / gaat over het afspelen van sound / movieplaatjes en dat heeft toch wel zo hier en daar relaties naar codecs.

Klopt ,maar kan hiervandaan zien niet welke Codecs nodig zijn voor welke extencie.

Ik ga dan meestal te rade bij K-Lite Codecs pak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan