• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 cijfers uit een reeks cijfers halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludoq

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
In een kolom staan getallen met 8 cijfers.
Van deze 8 cijfers moet ik telkens het derde en het vierde cijfer hebben (als één geheel getal, dus niet afzonderlijk) in de kolom er naast.
vb: 12345678 hiervan moet ik in de cel er naast: 34 krijgen.
Enig idee hoe ik dat kan klaarspelen?
Met dank bij voorbaat.

Wigi,

Als ik zo vrij mag zijn zou ik graag willen weten waarom je in je formule =waarde(deel(A1;3;2)) de functie waarde gebruikt terwijl naar mijn mening dit =DEEL(A1;3;2) hetzefde resultaat geeft, ben benieuwd naar de achterliggende gedachte.

thanks

Michel

Michel

Dat is om het echt als een getal te beschouwen. Als je het niet beschouwt kan je nog wel verder rekenen met je nieuwe getal, maar wordt het bv. niet rechts gezet zoals standaard is bij getallen.

Ook kan de WAARDE functie een error signaleren: pas de functie, met en zonder WAARDE, maar eens toe op:

12E3456

Zonder zou je E3 krijgen, met WAARDE zou je een foutmelding krijgen. Kan je eerder zien dat er iets aan de hand is.

Wigi

Wigi,

Bedankt voor je heldere uitleg:thumb:

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan