2 computers 1 ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Newbie pro

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Hoi
Mijn zusje en ik hebben ieder een eigen computer, maar mijn zusje heeft de melding gekregen dat wij hetzelfde ip-adres delen. Alles werkt nog goed, maar kan zij nu in mijn bestanden kijken of ik in haar bestanden? En hoe verander ik dit?
Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Ze kan in jou bestanden kijken, als jij een thuisgroep hebt... Of hem gedeeld hebt staan.

En inderdaad, jullie delen allebei het zelfde IP adres. Omdat jullie op hetzelfde netwerk zitten.

Het enigste waar ik bang voor ben is dat ze in m'n cookies kan komen, maar die zijn niet gedeeld volgens mij dus in principe kan ze niets vinden? Bedankt :D

Weet iemand alsnog hoe we ieder ons eigen adres kunnen krijgen?

Hoi, Cookies komen van je browser vandaan, en die zijn dus zeker niet gedeeld, ik weet niet eens of je die wel eens kunt delen :P

Wat bedoel je met Adres krijgen?

Ik gok erop dat ze een melding krijgt ala onderstaand (ok is een engelse van XP maar het idee zal hetzelfde zijn)
ipaddressconflict-thumb.png

Dit betekend dat er 2 apparaten in huis zijn die hetzelfde ip adres gebruiken wat niet goed is. het feit dat alles nog werkt geeft aan dat ofwel Windows 7 ofwel Vista dit automatisch gecorrigeerd heeft door een nieuw adres op te vragen bij de router.

Controleer of er een machine is die een vast ip adres heeft. als dat het geval is moet je dat apparaat een ipadres geven die niet door de router uitgedeeld kan worden.

Voor de zekerheid kun je nog alle netwerk apparaten in huis uitzetten en dan eerst de router en je modem aan zetten en daarna 1 voor 1 alle andere apparaten. Dat lost een eventueel nog bestaand conflict op.

Kwa Delen maakt deze melding niets uit. je zusje kan nog net zo makkelijk/moeilijk bij jou bestanden als voorheen.

Het enigste waar ik bang voor ben is dat ze in m'n cookies kan komen, maar die zijn niet gedeeld volgens mij dus in principe kan ze niets vinden? Bedankt :D

Weet iemand alsnog hoe we ieder ons eigen adres kunnen krijgen?

Waarom mag ze niet bij je browsergeschiedenis? :D

Zoals gezegt heb je waarschijnlijk een vast IP. Zet hem dan op dhcp of je verander het IP naar een ander niet gebruikte.

Maakt mij niet uit, maar het lijkt me gewoon onhandig enzo... :confused:
euhm hoe doe je dat? :P

Als je naar je verbindingen gaat druk je daar op eigenschappen. Dan staat er IPv4 of 6 daar druk je op eigenschappen. Dan zet je hem op automatisch IP geven. Hoop dat je er iets van begrijp ;)

daar stond hij op beide computers al op... Maar kan het voor de rest geen conflicten opleveren? Want anders vind ik het niet zo erg :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan