2 Computers als server

Status
Niet open voor verdere reacties.

burekap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2005
Ik heb een sweex adsl modem/router analog A met 4 computers.
Ik wil twee computer gebruiken als server een voor mij en een voor mijn zoon. Als is aangesloten zoals het hoord een computer server kom ik op en werkt goed met poort 21.
De tweede server werkt niet goed die gebruikt poort 2121 ik kom er wel op maar geeft niets te zien.
Op de twee servers staat serv-u de nieuwste en windows xp pro met sp2.
In virtual server staat 10.0.0.12 met poort 21
en de tweede server met 10.0.0.6 met poort 2121 en dat werkt niet voor 100 %.
Wat gaat er fout?
Oja ik was vergeten om te melden als een server uit is werkt de andere wel maar ze moeten alle twee draaien want server twee staat boben bij mijn zoon.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik een klein probleem heb mijn Engels is niet zo goed kan je even helpen sorry.

Op beide computers zou je kunnen zoeken in Serv-U naar een instelling (bij opties/instellingen) naar een optie "passive". Als dat aan/uit gevinkt staat, zou je die van waarde kunnen veranderen.

Ik weet niet waar het precies zit in Serv-U , want die heb ik niet geinstalleerd.

Instellingen opslaan, server/services herstarten, en nog eens proberen.

Ik gebruik geen Windows voor m'n server applicaties, maar het bestuuringssysteem FreeBSD. Ik ga je daar echter niet mee opzadelen.

Andere FTP server programma's hebben trouwens ook altijd met passive en active poorten te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan