2 computers en een switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascal555

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Hoi ik heb 2 vraagjes!

Ik heb 2 computers 1 XP 2 Vista, die hebben beide internet via een switch!

1 Nu wil ik graag bestanden over zetten van de ene naar de andere pc gaat dat via de switch of moet ik ze rechtstreeks verbinden mbv een rj45 kabel?

2 Kan ik ook mijn printers aansluiten op de switch zodat ik met beide pc's kan printen?

Alvast bedankt!!!

1) weet je zeker dat het geen router is i.p.v. een switch?? Is het wel een switch, dan zit er een router voor.

2) dat kan met een netwerk-printer, anders de printer delen op een van beide pc's

Bedankt voor je antwoordt!

Eerst een router en dan een switch waar de 2 pc's verbonden zijn!

Bedankt weet je ook het antwoordt op mijn eerste vraag?

Alvast bedankt!!!

Helaas nog niet opgelost!

De vista herkent de beide printers, maar XP niet!

Communicatie tussen beide is nog niet mogelijk nu heb ik wel gehoord dat het mogelijk zou zijn met een ftp programma?

Welke kunnen jullie adviseren?

Laatst bewerkt:
Je kan moeilijk gaan doen met FTP (en bijbehorende instellingen in Windows Firewall), maar of je daar iets mee opschiet is de vraag.

Heb je inderdaad een router staan en niet toevallig een (kabel)modem? Een router heeft doorgaans meerdere poorten (en dan zou je de switch dus al niet nodig hebben).

Staan beide PC's in dezelfde werkgroep? Dit is noodzakelijk om bestanden te kunnen delen.

Hartstikke bedankt voor je reactie!!

Router heeft idd meerdere poorten, maar het is niet mogelijk de andere PC hierop aan te sluiten. Er loopt 1 kabel naar de kamer die gaat naar de switch en daarop zijn de 2 PC aangesloten. Enigste probleem is dat ik niet weet hoe de PC onderling moeten communiseren. Ik neem aan dat dat mogelijk is met een FTP programma.

Het is mogelijk met FTP, maar dan kun je niet makkelijk printen.

Zet beide PC's eens in dezelfde werkgroep (Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Computernaam -> Wijzigen) en probeer na de reboot eens met de Vista PC in verkenner naar \\xppc (waar xppc natuurlijk de naam van de xp pc is) te gaan. Theoretisch moet dat werken.

Andersom kan ook, maar dan loop je tegen een berg gezever met rechten in Vista aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan