2 computers in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik heb een windows vista laptop draadloos op een router.
Ik heb een windows XP laptop met draad aangesloten op de router.
Ik heb een HP printer draadloos op de router.
Ik kan met beide laptops printen.
Ik kan wel met de vista computer in de xp kijken en werken maar andersom lukt niet.
Mijn XP computer ziet de vista niet.
Ze zijn beide lid van de zejfde werkgroep en ik heb de mappen gedeeld.
Wat kan dat zijn.

Hoeveel "bolletjes" heb jij "groen" in het netwerkcentrum van Vista onder "delen en verkennen"?

Wat is de naam van de werkgroep?

Ik heb alle bolletjes groen(ingeschakeld.) De werkgroep heet hellevoetsluis.

Vista ziet XP wel maar niet andersom?
Vermoedelijk komt dit omdat de naam niet workgroup luidt.

Waarschijnlijk is het probleem de WERKGROEP. Als de naam niet standaard Workgroup is (Vista standaard) moet er nog wat meer gebeuren..........
Je moet de werkgroep namelijk niet alleen instellen in het netwerkcentrum maar ook bij de PC-eigenschappen.

Start>RMK op Computer>Eigenschappen>Instellingen Wijzigen.

Of verander de naam van de werkgroep op alle aangesloten apparaten in "Workgroup".

Lees ook dit even door.

Laatst bewerkt:
Ik heb de werkgroep op beide pc's gecontroleerd. die stonden allemaal goed.
Op de vista pc heb ik in het netwerkcentrum onder het hoofdstuk delen en verkennen het 3de en de 5de groene bolletje uitgeschakeld. Nu ziet mijn xp computer wel de vista pc maar die is niet toegankelijk. wat nu?

Je zal in de beveiligingsopties van de schijf of map die je wilt delen eerst moeten aangeven wie er rechten heeft om de bestanden te bekijken/wijzigen.

Dit eenmaal ingesteld, geef je diezelfde machting in het tabblad delen.

Wanneer je nu op je XP pc naar start>uitvoeren gaat, en je typt daar \\naam vista pc\ zzal je de bestanden zien die gedeeld worden.
Zie je niets, heb je het niet goed gedaan.

Pas ook op met Firewalls. Die kunnen eveneens filesharing blokkeren.

groeten,

Webster18

Nu vraagt hij een gebruikersnaam en een wachtwoord. waar maak ik die aan?

Nu vraagt hij dat niet meer, maar ik heb weer geen machtiging om er in te komen. Bij netwerklocatie's zie ik wel de D: schijf staan die gedeeld is op de vista computer. maar ik kom er niet in.

Ik weet niet welke router je hebt, en/of welke firmware daar op draaid, maar kijk eens of je iets in de router kan vinden mbt accespoint isolation.
Zo ja, zet deze enabled.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan