2 computers koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

slabbetje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Heey helpers,
Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen en dan wil ik mijn oude pc als een server draaien.
Alleen nu heb ik een keertje gezien dat het mogelijk is om 2 computers met 1 muis,toetsebord,beeldscherm te besturen zonder dat je gebruik maakt van een extern bureaublad of iets dergelijks.
Dat hij zegmaar van computer en alles wat er op die computer actief is veranderd met een bepaalde toetsen combinatie.

Maar nu is mijn vraag weet iemand enig idee hoe dit heet of hoe je dit moet doen :p?

Heey helpers,
Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen en dan wil ik mijn oude pc als een server draaien.
Alleen nu heb ik een keertje gezien dat het mogelijk is om 2 computers met 1 muis,toetsebord,beeldscherm te besturen zonder dat je gebruik maakt van een extern bureaublad of iets dergelijks.[/SIZE]Dat hij zegmaar van computer en alles wat er op die computer actief is veranderd met een bepaalde toetsen combinatie.

Maar nu is mijn vraag weet iemand enig idee hoe dit heet of hoe je dit moet doen :p?

je vraag is hier een beetje apart.

Bedoel je dat je 2 beeldschermen op 1 pc laat draaien > je kunt wisselen van beeldscherm met Fn+F8.

of bedoel je dat je op een computer 2 pc bestuurd met teamvieuwer
Googlen>teamviewer>downloaden(het is gratis)>instaleren>kies voor privé gebruik.

2 computers met 1 computer besturen en in bijden schrijven kunnen bladeren is niet mogelijk >met hardware< dus wel met software>teamviewer

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee ik bedoel dus dat je van computer kan wisselen met een sneltoets op je toetsenbord zonder ook maar iets van een netwerk te gebruiken dus directe verbinding waarmee alles word overgenomen zelfs geluid etc. dit is iets wat bijvoorbeeld een teamviewer of remote desktop niet heeft.
het is wel vergelijkbaar met teamviewer of remote desktop alleen dat is volgensmij toch echt software :thumb: en het schijnt ook hardware matig gewoon te kunnen.

maar ik heb het al gevonden...
dit kan met een data transfer switch (kvm switch)

Laatst bewerkt:
Nee ik bedoel dus dat je van computer kan wisselen met een sneltoets op je toetsenbord zonder ook maar iets van een netwerk te gebruiken dus directe verbinding waarmee alles word overgenomen zelfs geluid etc. dit is iets wat bijvoorbeeld een teamviewer of remote desktop niet heeft.
het is wel vergelijkbaar met teamviewer of remote desktop alleen dat is volgensmij toch echt software :thumb: en het schijnt ook hardware matig gewoon te kunnen.

maar ik heb het al gevonden...
dit kan met een data transfer switch (kvm switch)

ow 2 pc's op 1 beelscherm wist niet dat dat kon moet je toch ook weer kabels inpluggen?:shocked:

Ja net als een gewone switch moet je gewoon de muis ports etc. van de computer naar de switch en je toetsenbord,muis,beeldscherm ook en dan zorgt dat ding er waarschijnlijk voor net als een schakkelaar dat de draad van bijv pc 1 naar pc 2 gaat in de switch hoe het precies werkt geen idee maar volgens wat comments werkt het perfect

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan