2 computers op 1desktop bedienen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnyplayer3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2010
Hoi mensen !!
Mijn vraag is >>> is er software [gratis ] waar mee je je 2de computer op een scherm kan bedienen ?

Johny

Ja! dat is teamviewer (internet vereist)

Johnny,

ja die software is er.
namelijk Teamviewer,. (hier te downloaden- http://www.teamviewer.com/download/TeamViewer_Setup.exe )
je kan hem installeren op de pc die je wilt besturen dan maak je ook een account aan op de website teamviewer.nl.
nadat je dat account hebt gemaakt kun je via internet via dat account inloggen op jouw pc.
als je dat gedaan hebt dan kun je het teamviewer ID opschrijven en via opties een standaard wachtwoord maken (als je dat niet doet moet je eerst het wachtwoord weten voor dat je gaat inloggen en die veranderd steeds)

MVG Robert

Download VNC viewer .. Ook gratis, maar .. Geen moeilijk gedoe met allerlei accounts die je moet gaan instellen of registratie's die je moet doorlopen op websites e.d. ;)

Suc6! :thumb:

Of je gebruikt gewoon de in alle Windows ingebouwde (alle edities hoger dan Home) Remote Desktop feature zonder iets extra's te installeren of registreren.
Ik wil juist voor dit soort doeleinden nooit een 3rd party applicatie installeren, want dat is toch een extra applicatie ergens tussenin wat de veiligheid in het gedrang kan brengen :)

Of je gebruikt gewoon de in alle Windows ingebouwde (alle edities hoger dan Home) Remote Desktop feature zonder iets extra's te installeren of registreren.
Ik wil juist voor dit soort doeleinden nooit een 3rd party applicatie installeren, want dat is toch een extra applicatie ergens tussenin wat de veiligheid in het gedrang kan brengen :)

Dat 'derde partij software' gebeuren waar je op doelt, dat is met Microsoft ook al zo ;)

Remote Desktop is moeilijk te configureren, je moet je firewall aanpassen en poorten open zetten.

Ik gebruik zelf ook teamviewer, en het is niet nodig om daar een accout voor aan te maken.

Programam installeren op beide pc
Pc die je wilt besturen zo instellen dat hij opstart als windows start, en met een vast wachtwoord
Daarna op je andere pc wachtwoord + ID invoeren. En verbinding is gemaakt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Grt

Rens

Remote Desktop is moeilijk te configureren, je moet je firewall aanpassen en poorten open zetten.

Ik gebruik zelf ook teamviewer, en het is niet nodig om daar een accout voor aan te maken.

Pc die je wilt besturen zo instellen dat hij opstart als windows start, en met een vast wachtwoord

Grt

Rens

Beste mensen bedankt allemaal, ga het snel uitproberen

JP

Download VNC viewer .. Ook gratis, maar .. Geen moeilijk gedoe met allerlei accounts die je moet gaan instellen of registratie's die je moet doorlopen op websites e.d. ;)

Suc6! :thumb:

Hoi Phr3ak,

Ik had Vnc al uit getest maar mijn virus killer { pestpatrol ] was niet zo ge charmeerdvan Vnc
en gaf vele meldingen van low danger!

jp

re:

Grt

Rens

hoi rens,

I'heb op beide pc/laptop geinstalleerd. maar heb veel moeite met het steeds wisselende password
doe iets verkeerd denk ik
Het leek simple maar voor mijn ouwe knar ,nog moeilijk genoeg

JP

Ik moet het zo eventjes uit mijn hoofd doen. Zit hier op het werk.

Je moet naar de pc gaan die je wilt besturen, daar moet je in teamviewer naar instellingen gaan, en dan kun je daar het zo instellen dat teamviewer standaard mee opstart met windows, en dat hij ook een vast ID + ww krijgt.

Je moet zelf maar even kijken waar de instellingen precies staan. Ik weet dat niet precies uit mijn hoofd.

Suc6 :thumb:

Grt

Rens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan