2 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbeima

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Ik heb de vragen in dit forum al doorgekeken maar kon niet echt een antwoord op mijn vraag vinden, vandaar dat ik deze zelf maar stel.

Sinds kort hebben we thuis 2 computers, beide met besturingssysteem Win 98, en beide voorzien van een netwerkkaart.

Nu willen we graag met deze beide computers spelletjes tegen elkaar spelen (NIET VIA INTERNET) maar ik weet niet hoe ik zo'n netwerk moet maken.

Wie helpt?

Als je alleen spelletjes wil spelen dan is een crosskabel tussen de computers (steek je in de beide netwerkkaartjes) voldoende.

Als je geen internet wil delen dan kan je kiezen of je het protocol IPX/SPX gebruikt (lekker makkelijk) of TCP/IP.

Installeer op beide pc's de protocollen IPX/SPX, NETBIOS en TCP/IP.
Geef beide pc's een juist ip-adres bij TCP/IP, bv. pc1 adres 192.168.01 en pc2 192.168.0.2 en het submasker 255.255.255.0.
In veel gevallen is dit voldoende om dan tegen elkaar te kunne spelen.

Persoonlijk zou ik niet zomaar 3 protocollen installeren. Kan alleen maar vertraging geven. Begin eens met tcp/ip of ipx/spx

Het is helemaal niet nodig (zelfs overbodig zoals mario ook zegt) om 3 protocollen te installeren.
Ik zou persoonliujk TCP/IP installeren.

Succes

3 protocollen is idd overbodig
en NetBIOS ?
dacht het niet
ik heb net het hele weekend Red Faction gespeeld met TCP/IP en voor in netwerk het protocol NetBEUI
XP ondersteunt dit niet, maar 98 & 2000 nog wel
hier hoef je dan ook geen wijzigen in te brengen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan