2 Cores beschikbaar bij een X4?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo goede avond,

Ik heb vandaag mijn bestelde processor / moederbord binnengekregen. alles aan laten sluiten en werkt opzich goed. Maar nu ik een spelletje ging spelen en ik het laden niet echt vooruit vond gegaan ging ik kijken bij afliaties. Daar kwam ik tot mijn schok tegen dat ik maar 2 processoren tot mijn beschikking had?

Op de screenshot hieronder is duidelijk te zien dat ik 4 cores heb en niet 2. Ik vroeg mij dus af wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen. Ik heb niet windows opnieuw geinstalleerd. Hiervoor had ik een intel 2.2 dual, misschien handig om te weten. Ook handig om te weten is dat ik nu als processor: AMD Phenom II X4 955, 3.2GHz, AM3, Box en als moederbord: M4N75TD AM3, ATX heb.

Alvast bedankt voor jullie hulp :D

Met vriendelijke groeten,
Rowan

Specs
Code:
Fabrikantnummer : HDZ955FBGIBOX
Algemeen
Merk	AMD
Productnaam	Phenom II X4 955 Black Edition
Productcode	HDZ995FBGIBOX
Specificaties
CPU-core	 Deneb	 
CPU-voet	 Socket AM3	 
Klokfrequentie	 3.2 GHz	 
L2-cache	 2048 kB	 
L3-cache	 6144 kB	 
Cores	 4	 
Geintegreerde geheugencontroller	 DDR3-1333 (Dual Channel)	 
MMX		 
SSE		 
SSE2		 
SSE3		 
SSE4A		 
SSE4.1		 
SSE4.2		 
x86-64		 
XD-bit		 
Productie-procédé	 45 nm	 
TDP (Maximaal stroomverbruik)	 125 W	 

Energie
 	Thermisch vermogen	 	125 Watts

Processor

Quad 
 	Processor	 	955 
 	Geïnstalleerde processorcache	 	2 MB
 	Processor-kloksnelheid	 	3200 Megahertz
 	Processorsocket	 	Socket AM3 
 	Processorfamilie	 	AMD Phenom 
 	Processor-productieproces	 	45 Nanometers
 	L3 cache	 	6 MB
 	Box	 	 

Technische details
 	Ingebouwde geheugencontroller

Hier een screenshot:

1287600657-160.jpg

Hoi,
normaal gesproken moet je bij verwisselen moederbord e/o processor toch meestal (niet altijd) Windows opnieuw installeren (om problemen met drivers en bepaalde registersleutels te voorkomen) daarbij ga je van een Intel naar een AMD waarvan de instructieset natuurlijk afwijkend is t.o.v. de Intel. Persoonlijk zou ik opnieuw installeren om zo'n soort problemen te voorkomen die je nu al ondervindt.
Succes.

Laatst bewerkt:
ik heb geen idee, maar ik vind dit nogal vreemd. ik vraag mij dan ook af wat het probleem is en hoe ik dit vast kan stellen

windows 7? moederbord geinstalleerd? multiple core aangezet in bios?

Nieuw moederbord en nieuwe processor betekent per definitie Windows opnieuw installeren!

Je zie er nogal tegenop om opnieuw te installeren krijg ik het idee,toch is dat de enigste mogelijkheid om je systeem optimaal draaiend te krijgen in dit geval.
Succes met de installatie.

Inderdaad de enige optie is zo ie zo eerst opnieuw installeren van Windows. Met Win98(se) kon je dit nog wel doen, maar nu niet meer.

Inderdaad eventjes opnieuw installeren

Joo,

Bedankt allemaal voor jullie hulp. Mijn windows moest inderdaad eventjes opnieuw geinstalleerd worden! Dus voor de mensen die ook dit probleem ondervinden. Opnieuw installeren :)

Groetjes,
Rowan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan