2-de besturingssysteem verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
321
Hoi all,

nadat ik er een tweede HD erin had gezet en daar ook Win xp op heb geinstalleerd krijg ik tijdens het opstarten de mogelijkheid om te kiezen tussen 2 besturingsprogrammas. Heb gekozen voor mijn eerste namelijk ook Win Xp pro en klikte op deze computer en klikte rechts op mijn tweede HD en nam de optie formateren (snel formateren dus) en de 2-de HD was weer leeg en dat was ook mijn bedoeling.
Maar als ik de pc weer opstart kreeg ik weer de keuze voor 2 besturingsprogramma's.
Hoe krijg ik er ééntje weg?? Namelijk van de HD die ik eerder had geformateerd.

Ik hoor het wel.

gr..
 
je boot.ini aanpassen

NOTE: C:\BOOT.INI is een verborgen systeem bestand, u kunt deze zichtbaar maken via de Windows Verkenner, Extra, Mapopties, tabblad Weergave. Activeer aldaar de opties De inhoud van systeemmappen weergeven en Verborgen bestanden en mappen weergeven en vink uit de optie Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).

Het bestand C:\BOOT.INI van de eerste partitiie ziet er als het goed is als volgt uit:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP .......

Voor de tweede Windows XP partitie moet u de regel partition(1) veranderen in partition(2) (of partition(3)). Door het handmatig opstarten van Partition Saving met het commando SAVEPART in MS-DOS (optie 9 in het menu van de opstartbare back-up diskette), kunt u controleren welk partitie nummer het moet zijn.
 
dank zover,
alleen ik kan C:\BOOT.INI niet vinden ondanks dat de optie systeem bestanden weergeven aanstaat.

Hoe kom je erachter welke partitie nummer dat is??

Ik hoop dat je het in leekentaal uit kunt leggen want mijn kennis is niet van een gevorderde.

Ik hoor het wel.

gr..
 
Ga naar start > uitvoeren type daar msconfig in ga dan naar tabblad boot.ini en druk daar op alle opstartpaden controleren, daarna gewoon op ok drukken als hij roept dat 1 van de opstartpaden niet meer geldig is.


Greetz
Will-Well
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan