2 decimalem vermelden in SENDOBJECT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redlumc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2014
Een berekend bedrag meegegeven in SENDOBJECT geeft meer dan 2 decimalen. Hoe verkrijg ik de juiste vermelding.
Voorbeeld: bedrag moet zijn 15,72 doch wordt vermeld als 15,7173

Geef de hele code eens.

Vanuit knop op formulier wordt "gebeurtenisprocedure" geactiveerd.

DoCmd.SendObject acReport, "Rep_Offerte Klant", acFormatPDF, Me.[EmailAdres], _
, , "Offerte van XXXX", _
"Beste relatie," & vbNewLine & vbNewLine & "Hierbij ontvangt U met de bijlage onze offerte numer " & Me.[Volgnummer] & " met een totaal bedrag van € " & Me.[OfferteTotaal] & _
vbNewLine & "incl. 21% BTW" & _
vbNewLine & vbNewLine & "Indien U hiermede akkoord gaat, verzoeken wij U deze e-mail bevestigend aan ons te willen beantwoorden of de kopie van de offerte getekend aan ons te retourneren, waarna wij Uw opdracht in behandeling zullen nemen." & _
vbNewLine & "Indien er nog vragen zijn, wilt U dan telefonisch contact met ons opnemen." & _
vbNewLine & vbNewLine & "Met vriendelijke groet,"

Je maakt je totaalbedrag niet op, je zet er alleen maar een euro teken voor. Probeer dit eens:
Code:
DoCmd.SendObject acReport, "Rep_Offerte Klant", acFormatPDF, Me.[EmailAdres], , , _
    "Offerte van XXXX", "Beste relatie," & vbNewLine & vbNewLine _
    & "Hierbij ontvangt U met de bijlage onze offerte numer " & Me.[Volgnummer] & " " _
    & "met een totaal bedrag van " & [B]Format(Me.[OfferteTotaal], "€ 0,00") [/B]& vbNewLine & "incl. 21% BTW" & vbNewLine & vbNewLine _
    & "Indien U hiermede akkoord gaat, verzoeken wij U deze e-mail bevestigend aan ons te willen beantwoorden " _
    & "of de kopie van de offerte getekend aan ons te retourneren, " _
    & "waarna wij Uw opdracht in behandeling zullen nemen." & vbNewLine _
    & "Indien er nog vragen zijn, wilt U dan telefonisch contact met ons opnemen." & vbNewLine & vbNewLine _
    & "Met vriendelijke groet,"

Overigens zou je, als je formules zouden kloppen, sowieso afgeronde bedragen moeten krijgen. Dus blijkbaar rond je de formules al niet goed af.

@redlumc, u heeft per ongeluk de attendeer moderator knop gebruikt om te reageren :)
Dit betekend dat OctaFish uw bericht niet heeft gezien.
Ik plaats het om die reden hier nog even bij :)

Origineel bericht uit de berichtmelding:

Bleek niet helemaal de juiste oplossing nl € 013 , maar bracht me wel naar het gewenste resultaat:
Code:
 & Format(Me.[OfferteTotaal], "#,##0.00")
In ieder geval mijn dank

Waarvoor dank!
Het écht juiste resultaat zou dan dit moeten zijn:
Code:
Format(Me.[OfferteTotaal], "€ #,##0.00")
De punt/komma issue komt door de landinstellingen; de ene pc gebruikt een punt als scheidingsteken, de ander een komma. Dus daar moet je af en toe creatief mee omgaan :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan