2 dezelfde emailadressen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

evers

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
278
Het schijnt zo te zijn dat iemand anders hetzelfde emailadres heeft als ik.
De provider is Het net.
Ik kreeg (en krijg) nl vaak email die niet voor mij bestemd waren maar voor die ander met hetzelfde adres.
En die persoon kan ik niet achterhalen.

Bij het Net lachen ze om mijn verhaal want dat is onmogelijk(Heb al vele malen contact gezocht).

Maar toch is het zo.

Kan iemand mij uitleg geven wat ik moet/kan doen of heeft iemand dit eens meegemaakt?

(Als ik dat verhaal zelf had gehoord van iemand anders had ik gezegd dat zoiets onmogelijk is...)

Henk
 
Ik zou zeggen: alle mail die niet voor jou is als bijlage aan een nieuw mail hangen en richting provider. Dan achterover hangen en een reactie afwachten.

Andere mogelijkheid: verander je wachtwoord eens. Wanneer je wachtwoord is uitgelekt (op welke manier dan ook ) kan het zijn dat iemand anders op zijn pc jouw account gebruikt om bijv te spammen.

Met een nieuw wachtwoord zou de evt andere persoon geen gebruik meer van jouw adres kunnen maken en zou de stroom mailtje in theorie moeten stoppen.

*edit*
Is het niet gewoon SPAM wat jij binnen krijgt?

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid
 
Laatst bewerkt:
Is het niet gewoon SPAM wat jij binnen krijgt?
 
Als het beide een @hetnet e-mail adres is dan zou ik schriftelijk een klacht indienen bij het net.
Maar zoals ze al zeggen......het is (bijna) niet mogelijk.
Ik zeg bewust bijna omdat elektronica ook kuren heeft.
Maar heb je de header van de niet voor jou bestemde mail al eens bekeken.
Heb je de afzender van de mail als eens gevraagd wie de ontvanger moet zijn.
 
Wat ik zou doen is een bericht terugsturen naar de afzender (dus antwoorden op de 'verkeerde' berichten) en hun vragen of ze bij de bedoelde geadresseerde het huidige juiste e-mail adres willen gaan achterhalen. Per slot komen Het Net geabonneerden en ze gaan (ooit) ook weer, dus...

Bovendien kan het zijn dat de afzenders gewoon een verkeerd e-mail adres gebruikt hebben (typefout etc.).

Natuurlijk niet terugreageren op Spam-mail ("get rich fast", "viagra for sale" etc.)... ;)

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen spam, ik ga er nu eens serieus mee bezig en blijf er van uit gaan dat er 2 mensen zijn met hetzelfde emailadres...
Ik zal weer eens contact opnemen met het net.
En ik heb inmiddels een van de afzenders meer info gevraagd

Het zal even kunnen duren maar als ik meer weet laat ik het weten

Henk
 
Ik zou sowieso EERST het wachtwoord veranderen. Mocht er een "hintvraag" aan vast hangen, zoals: "wat is de naam van je hond" dan die ook meteen maar even.
 
Bij mij had Chello mijn hele account + wachtwoord aan een andere klant gegeven met dezelfde achternaam en andere voornaam.
Ik kreeg een test-mail van die man van zijn werk naar zijn woonhuis.

En onlansg had ik een klant die bijna 1,5 jaar lang betaalde voor een internet verbinding van iemand elders in nederland.
Ook dan krijg je de melding dat mijn klant met z'n postcode niet in het klantenbestand voorkomt en dat het dus niet kan. Na 3x langdurig bellen is het opgelost, en alles terugbetaald. De juiste persoon kreeg een rekening van 1,5 jaar.....

Ja, fouten zijn dus wel degelijk mogelijk. Blijven volhouden, en eventueel met regelmaat een abuse@hetnet.nl invullen.
De verzender beantwoorden is een strak plan.
Betreft het telkens dezelfde verzender? Of ook meerdere?

Andere tip: Stuur een mail naar "jezelf" en haal die vervolgens een paar dagen niet binnen.
Ik denk dat die persoon dus ook jou mail leest..........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan