2 dingen: window width + resources

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ko S
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ko S

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Ik heb nog ongelofelijk weinig programmeer-ervaring dus antwoord aub niet te moeilijk.
Mijn 2 problemen:

1. In een ongelofelijk simpel programmaatje dat ik gemaakt hebt (slechts wat 'cin', 'cout' en wat integers) komen een paar zinnen net buiten de rand van het scherm, waardoor ze op de volgende regel verder gaan. Dit vind ik niet zo mooi, dus vraag ik me af of er een manier is om de breedte van het schermpje te veranderen. Als je de exe runt, kun je bij zo'n dos-schermpje wel de hoogte wijzigen met je muis, maar niet de breedte. Kun je deze breedte veranderen m.b.h. C++?

2. Ik wil heel simpel mijn programma een icoontje geven. Blijkbaar moet ik dan een .rc bestand omzetten naar een binair .res bestand en dan integreren in de .exe ofzo. Een .rc bestand maken lukt me nog wel, maar ik zie niet echt hoe ik er een .res van maak. Ik heb gevonden dat ik daar een aparte Resource Compiler voor nodig had, maar ik heb met google niks kunnen vinden. tIk dacht ergens te hebben gelezen dat ie er bij Visual Studio standaard in zit, maar ik gebruik Dev-C++ en heb weinig zin om van compiler te wisselen.

Ps. excuses, ik heb alles een beetje vaag omschreven gloovik, maar ik hoop dat jullie er mijn bedoeling toch uit kunnen halen op een of andere manier

1. dat dos-schermpje heet een opdrachtprompt (commandprompt) als je rechts op de titelbalk hiervan drukt krijg je opties om de hoogte en breedte van het venster aan te passen je zult dus even moeten zoeken met commandpromt en width(breedte)

2. in dev-cpp: klik projecttab -> project options -> linksonder op browse klikken(in general tab) -> selecteer je gewenste icoon en hercompileer

Sjees dat is wel veeeel simpeler dan ik dacht... :eek:
Hartstikke bedankt! :D
Vraag opgelost!

Als ik het me goed herinner heeft een regel 80 karakters. Als je zinnen binnen deze lengte blijven passen ze gewoon op één regel.

Code:
int main()
{
  for(int i = 0; i < 10; i++)
    for(int j = 0; j < 80; j++) std::cout << "+";
  return 0;
}

Klopt, maar je kunt ook gewoon de standaardwaarde wijzigen naar 100, en dan is het ook opgelost.

Het probleem is dan alleen opgelost op de computer waar je afwijkt van de standaardbreedte van een regel. Dat lijkt mij niet zo'n nette oplossing.

oooh ik dacht dat je het echt opgelost had kos mja je bent een uche uche *edit uche uche
codnl heeft gelijk als je zoiets wilt veranderen moet je de app veranderen niet de omgeving.

ik heb het dus maar even opgezocht voor je. stop dit stukje code aan het begin van je applicatie:

Code:
system("mode con cols=100 lines=25");

*edit toch maar verweiderd om het netjes te houden stond niet aardig wat ik schreef wat ik bedoel is dat je een beetje slordig bent

Laatst bewerkt:
Relax zeg; het is mijn eigen programma dus ik mag zelf weten wat ik ermee doe. Bovendien is het niet echt een programma dat ik werkelijk downloadbaar wil stellen of wil verspreiden onder anderen. Ik probeerde zelf gewoon iets uit, zou ik dan aub zelf mogen kiezen hoe ik dat op wil lossen? De vraag is opgelost, reageren is niet meer nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan