2 DIV's naast elkaar (waarvan 1 gecentreerd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Hoi forumleden,

Ik ben een beetje aan het worstelen met de opbouw van een website. Ik heb nu een drietal DIV's onder elkaar (allemaal gecentreerd). Aan de rechterkant van de 3e DIV wil ik nog een DIV plaatsen, maar het lukt mij niet om deze aan de rechterkant te krijgen. Nu is het zo dat die DIV eronder komt.

Iemand suggesties?

Wat ik nu heb:
HTML
Code:
<div class="bovenstediv">
</div>
<div class="middendiv">
</div>
<div class="onderdiv">
</div>
<div class="rechts">
</div>

CSS
Code:
div.onderdiv {
width:804px;
float:center;
}
div.rechts {
width:200px;
float:right;
}

Alvast bedankt,
Levels

Heb je misschien ook een URL?

Heb je ook meer gegevens?
Zijn alle divs (boven/midden/onder) even breed?
Is de ruimte rechts naast de onderste div net zo breed als aan de linkerkant?

Afgaande op je summiere beschrijving zou je met de bovenste en de middelste div geen aparte dingen hoeven doen; die blijven in principe gewoon boven elkaar staan.

Als je de onderste div in het midden wilt houden en dan de rechter div er naast,
zou je de middelste een specifieke breedte kunnen geven en een flinke linker-marge en dan links floaten
en dan de rechter div een specifieke breedte en rechts floaten.

Moet je wel uitkijken dat de gezamenlijke breedte van beide divs niet op precies 100% van de totale breedte uitkomt, want dan verdwijnt de rechter div weer onder die andere.

Oh ja, Float:center bestaat niet.

Laatst bewerkt:
URL heb ik niet (ook ivm met de inhoud van de website.)

Alle DIVs zijn even breed (804px)
De ruimte naast de onderste DIV is aan beide kant gelijk (de div is gecentreerd zoals in de OP vermeld is.)

De oplossing die jij noemt gebruik ik liever niet, omdat het dan op andere schermformaten niet onder elkaar komt.

Float: Right; zou moeten werken, betekend wel dat die andere DIV opschuift en dus niet in
het midden komt te staan.

Ik snap dus echt niet wat de bedoeling is, misschien kan je het even uitleggen aan de hand van een voorbeeld of schets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan