2 domains !?

• Onderwerp starter Onderwerp starter vaat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vaat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 mei 2001
Hi, weet iemand of het mogelijk is om 1 computer is twee domains te hangen ? Heb namelijk een laptop van mijn werk die daar in een domain hangt en heb thuis een server draaien met small business server 2003 erop en wil diezelfde laptop eigenlijk hier ook in het domain hangen als ik thuis ben. Wil ze dus NIET tegelijk in twee domains hangen, maar afwisselen zeg maar.

Bedankt ! Alex

volgens mij moet dat gewoon kunnen werken als je laptop in active directorie maar aanmaakt. van je thuis server.

p.s. weet het niet zeker maar volgens mij kan je het beste op werk en bij je server thuis de server kant automatisch dsn en dhcp aan comps laten toekennen en op je laptop dit op automatisch ontvangen zetten.

Geplaatst door bork
volgens mij moet dat gewoon kunnen werken als je laptop in active directorie maar aanmaakt. van je thuis server.

p.s. weet het niet zeker maar volgens mij kan je het beste op werk en bij je server thuis de server kant automatisch dsn en dhcp aan comps laten toekennen en op je laptop dit op automatisch ontvangen zetten.

maar moet dan wel bij deze computer > eigenschappen > computer naam > de domainnaam wijzigen !

En is dit niet machine specifiek ? Dus is dan niet de domain naam voor alle users op de laptop gewijzigd ?

Het probleem is namelijk dat ik het domain naam van mijn werk niet zomaar kan terugzetten als ik daar ben.

Dat gaat inderdaad niet lukken, omdat je je laptop iedere keer opnieuw zult moeten aanmelden bij het andere domein. En dan moet je wel "eventjes" de rechten voor hebben.

Er zijn wel tooltjes om te kunnen wisselen (Deze bijvoorbeeld ) Ik gebruik zelf het programma ook. Maar heb het nog niet gebruikt tussen 2 domeinen. Maar dat schijnt er ook mee te kunnen. Dat zou je dus kunnen uitproberen.
Of je moet je laptop dualboot maken :D
Of lokaal inloggen, dan moet je in principe wel verbinding kunnen maken met de netwerkbronnen, je zult je alleen steeds moeten identificeren ...

Ik zou wel eventjes een Ghost trekken van de laptop, anders wordt de IT-afdeling op je werk misschien niet zo blij met je ;)

Succes ermee, en laat eens wat van je horen erover ... want kan me herinneren dat er laatst ook al iemand mee bezig was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan