2 Draadloze audio-apparaten op 1 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

quinzds

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2012
Hallo,

Ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn wat betreft meerde apparaten aan te sluiten op een laptop.

Bijvoorbeeld, is het mogelijk om audio te streamen naar 2 draadloze hoofdtelefoons, of bekabelde speakers? Of een combinatie ervan?

Ik heb ook 2 draadloze speakers die echter apart werken via 1 usb ontvanger.
Daarnaast heb ik 2 bekabelde geluidsystemen en 2 bekabelde hoofdtelefoons.

Ik weet dat je bekabelde geluid en hoofdtelefoons met een splitter makkelijk kan splitsen en dusdanig audio naar beiden word geleid omdat de laptop op dat moment niet ziet dat het 2 apparaten zijn... Maar hoe zit dit met draadloze audio-apparaten?

Ik heb momenteel 1 draadloze hoofdtelefoon, en ben van plan een nieuwe te halen erbij. Beide hebben doch dockingstations die wel bekabeld zijn en de ingang naar de laptop gebruiken, om vervolgens vanuit hun docking station de audio draadloos naar de hoofdtelefoon te streamen. Dus in theorie, zou ik 2 dockingstations kunnen aansluiten op een splitterverbinding in de laptop? Of misschien 2 headsets op 1 signaal?

Eigenlijk de komt de vraag hierop neer:
Kan 1 laptop 2 audio-apparaten kiezen om zijn audio naar te streamen via bepaalde trucs of software. Want echt draadloze apparatuur (zoals met usb ontvangers) kunnen helaas niet met splitter-dergelijke trucjes worden omgeleid

Laatst bewerkt:
Zou je je vraag misschien opnieuw kunnen formuleren?

Op de vragen die je in je stukje stelt geef je zelf telkens al het antwoord:
Je laptop kan bij het gebruik van een splitter inderdaad geen aparte apparaten onderscheiden.
Je kan twee docking stations aansluiten op de aparte ingangen van een splitter.

Beheren van headsets etc. doe je via:
Configuratiescherm --> Hardware en geluiden --> audio apparaten beheren

Nouja de vraag gaat eigenlijk over de combinatie van draadloze apparatuur met bedrade. Nou zijn meeste headsets- met dockingstations niet echt draadloos omdat ze toch n dockingstation bevatten, dus voor n laptop alsnog te misleiden. Maar hoe zit t met bijvoorbeeld 2 draadloze speakers die apart een usb-stick ontvanger hebben, of de combinatie van een bedraad geluidssysteem en 1 draadloze speaker (zodat die achterin de kamer komt voor het surround effect)? Zodra ik de ingang van de laptop benader met een bedrading dan word elk ander geluidsapparaat uitgeschakeld als het ware, dus kun je ook niet de laptop-speakers gebruiken tijdens deze actie. Op dat moment kun je dus ook niet een speaker met usb-ontvanger insteken om geluid op te ontvangen.

http://www.google.nl/products/catal...=X&ei=YCa6T8SGI4yp8QPPhemrCg&ved=0CKMBEPMCMAA

deze dus

De vraag komt hier op neer:
Kun je ervoor zorgen dat 2 verschillende audio apparaten worden gekozen voor de audio-stream binnen windows zelf zonder splitter-misleiding?
Bestaat er een adapter of iets dergelijks die kan worden verbonden met de laptop, die dan de audio streamt naar "meerdere" apparaten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan