2 Draadloze routers in 1 netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddyemmertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2013
Hallo,

Ik zal even mijn situatie beschrijven.

Huis met 2 verdiepingen. Flinke betonnen muren dus op de 2e verdieping bijna tot geen bereik.

Ik heb beneden een Linksys e4200 staan. Ik heb nog een linksys e3000 over.

Kan ik deze e3000 op de 2e verdieping zetten en die draadloos met de e4200 in verbinding zetten, zodat ik als het ware mijn verbinding versterk.

De pc op de 2e verdieping wil ik dan met de kabel in de router aansluiten. Ik heb al iets gelezen over de bridge mode en DHCP uitzetten op de ene router (maar welke?)

Kan iemand mij een steuntje geven :-D door met mij mee te denken?

Thanks
Eddy

Ik wist niet dat zoiets bestaat. :o

Ik heb nog een losse router liggen, ik zal het daarmee eens proberen.

Het makkelijkste is om een laptop aan die router te hangen met een kabel, dan hoef je niet moeilijk te doen over je SSID opzoeken. Zorg wel dat je WiFi dan uit staat zodat je niet in de war raakt met de gegevens van het "hoofd netwerk". (dus de laptop die je met een kabel aan de extra router gaat hangen mag niet verbonden zijn met de eerste"hoofd"router/modem)

IP adres van je router opzoeken
Bij Windows 7 doe je in het zoekveld in de startbalk zoeken naar CMD, daarin type je 'ipconfig'. In de lijst die verschijn zoek je je 'default gateway' of 'standaard gateway'. Bij mac kies je op het vergrootglas naast de klok (rechtsboven) en daar zoek je op "Network" of "Netwerk". Dan kies je het juiste netwerk en klik je op "Advanced" of "Geavanceerd". Daarna kies je voor het tabblad "TCP/IP". Daar zul je het IP adres van je router zien bij het kopje "Router". (192.168.1.1/192.168.168.1 meestal), log in met standaard gebruikersnaam en wachtwoord (admin/admin, admin/password, password/password, admin/leeg, leeg/admin etc.).

Inloggen in het controle panel van je router
Ga naar je browser en type in de adresbalk:
http://<ip-van-je-router bijv: http://192.168.0.1
Waarschijnlijk krijg je een inlog scherm. Veel standaard gebruikersnamen zijn "user","admin" en "administrator". Soms zijn ze allebei het zelfde, soms moet je een veld leeg laten. Dit kan je googlen of uit proberen. Zoek op "Default admin password <router type>".

Instellingen goed zetten
Zorg er voor dat je router op een ander kanaal zit dan je Ziggo routeer (als je Ziggo op kanaal 1 zit, zet de andere router dan op kanaal 6 of 11. En anders doe je het andersom).

Ga naar de DHCP instellingen van de routeer en zet DHCP uit. Stel voor je router een IP in dat binnen het subnet zit van de DHCP van je modem-router maar buiten de range van de pool van je modem-router. Bijvoorbeeld: 192.168.179.130 als de DHCP pool in je modem-router van 192.168.179.20 tot 192.168.179.50 loopt.

Stop de kabel die van de modem-router af komt in de LAN1 port (Ethernet port 1) van je router (dus niet in de WAN (ook wel internnet port). Als je alles goed hebt gedaan zou je nu een sterker signaal moeten krijgen omdat je verbonden bent met je router en niet je modem-router. Zo niet, dan moet je even uitleggen wat er mis gaat en dan kunnen we je verder helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan