2 Draadlozen routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo helpmijers,

Ik heb weer eens een vraag die luidt: Kan ik 2 draadlozen toegangspunten maken, want ik wil een kamer maken waar ik ong 2 a 3 PC's heb staan en dan wil ik een goede internet verbinding hebben is het mogelijk om met een LAN-Kabel een draadloos punt en maken?

MVG

Nic Herzig

Hallo helpmijers,

Ik heb weer eens een vraag die luidt: Kan ik 2 draadlozen toegangspunten maken, want ik wil een kamer maken waar ik ong 2 a 3 PC's heb staan en dan wil ik een goede internet verbinding hebben is het mogelijk om met een LAN-Kabel een draadloos punt en maken?

MVG

Nic Herzig

Hoi,

Als je bedoelt, twee routers die - elk afzonderlijk - op één kabelmodem worden aangesloten: nee.
Op een kabelmodem kan je slechts één router aansluiten die op dat moment het signaal doorgeeft.
Als je bedoelt een 'router-achter-een-router' dan kan dat wel, maar het levert je uiteindelijk geen hogere (internet-)snelheid op.

Oké maar ik ga een zolder maken en daar wil nog een router hebben voor de zelfde speed wat ie op de andere router geeft, maar dan kan ik gewoon op even snel downloaden want ik wil gewoon de zelfde 1 beneden en 1 boven op zolder als dat mogelijk is.(dat was ik te vergeten te meld)

Laatst bewerkt:
Als op de router beneden het Internet komt kan je inderdaad deze verbinden met een router op zolder.

Omdat router 1 ip adressen uitdeelt kan router 2 dat niet gaan doen als ze op het zelfde ip range zitten. Als ze dit doen, krijg je conflicten in het netwerk.
Je kan op router 2 een andere naam geven en DHCP uitzetten, dan verbind je op zolder met router 2, maar dan moet je wel handmatig ip adressen invoeren.

Of je laat router 2 met een andere naam en andere "range" uitzenden.

Dezelfde snelheid behouden kan! Wat is het merk en type van je router?

Sorry voor de late reactie

Hier is het merk: Sitecom

Type: Wl-114v2

Waarom niet 1 router, en dan een acces point erachter?

Omdat het bereik wordt beinvloed en ik moet ook kunnen printen via een netwerkprinter, want dan heb ik geen zin om van die zolder te komen. Als je dat begrijpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan