• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 Excel bestanden met elkaar verbinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stv1506

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2016
Berichten
7
Hallo,

Momenteel heb ik 2 Excel bestanden die verbonden zijn met andere programma's volgens API.

-Excel file 1 is verbonden met een beheersysteem en importeert automatisch een aantal gegeven uit het systeem

-Excel file 2 is verbonden met een track & trace systeem en haalt informatie binnen over voertuigen die zich in een bepaalde zone bevinden.

Nu is mijn vraag:

Is het het mogelijk om deze 2 Excel bestanden aan elkaar te koppelen.
Zodat wanneer er in Excel file 2 een voertuig komt te staan met bv. nummer GH1254, en als nummer GH1254 ook te vinden is in Excel file 1 de cel met dat nummer daar automatisch groen wordt.

Hopelijk kunnen jullie helpen.
 
Laatst bewerkt:
stv,

welkom op Helpmij.nl!

Kun je niet één Excelbestand creëren dat zowel aan het beheersysteem gekoppeld is (bv het eerste tabblad), als aan het track & trace systeem (bv het tweede tabblad).
Je kunt dan eenvoudig m.b.v. voorwaardelijke opmaak iets doen met kleuren.
 
stv,

welkom op Helpmij.nl!

Kun je niet één Excelbestand creëren dat zowel aan het beheersysteem gekoppeld is (bv het eerste tabblad), als aan het track & trace systeem (bv het tweede tabblad).
Je kunt dan eenvoudig m.b.v. voorwaardelijke opmaak iets doen met kleuren.

Dat is een goeie tip, ik ga proberen als het lukt.
Bedankt!
 
stv,

welkom op Helpmij.nl!

Kun je niet één Excelbestand creëren dat zowel aan het beheersysteem gekoppeld is (bv het eerste tabblad), als aan het track & trace systeem (bv het tweede tabblad).
Je kunt dan eenvoudig m.b.v. voorwaardelijke opmaak iets doen met kleuren.

Haije,

Ik heb nu beide bestanden in een bestand.
Zou jij me in de goede richting kunnen sturen.

Ik wil namelijk wanneer bv. nr. 123456789 in sheet 1 staat, en nr. 123456789 ook in sheet 2 staat dat het in sheet 1 de cel groen wordt.
Met andere woorden dat de overeenkomende nummers herkent worden en dan automatisch groen worden.

Hopelijk kunt u me helpen.

Gr. Stv
 
stv,

in de bijlage is middels voorwaardelijke opmaak duidelijk gemaakt welke waarde van Blad1 ook op Blad2 staan
 

Bijlagen

  • voor stv.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 51
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan