• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 excelbestanden: overeenkomstige coordinaten behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

prahsharp

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Hallo,

Ik heb 2 (grote) excel-files, beide met 3 kolommen: een X-coordinaat, een Y coordinaat en een waarde. Ik zou een excel-file moeten overhouden met een X-coordinaat, een Y-coordinaat en de beide waarden. Er mogen echter geen vakken leeg zijn, terwijl er niet voor alle coordinaten beide gegevens zijn. De gegevens waarvoor niet beide waarden er zijn zouden moeten gewist worden.

Waarschijnlijk is dit mogelijk met macro's ofzo, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

Dank bij voorbaat!

groetjes,

Prhasharp

Eerst heb ik de bestanden samengevoegd tot 1 file.

Eigenlijk is het iets in den aard van volgende pseudocode, maar ik ken de taal niet:

initialiseren tellers:

i=1
j=1
k=1

(met Ai bedoel ik kolom A rij i)

While i<range
while j<range
if Ai=Ej and Bi=Fj
Ik = Ai
Jk = Bi
Kk = Ci
Lk = Gj
k = k+1
end while
end while

Kan het zijn dat een formule als dit het ongeveer doet? (1027 is de range)

ALS(ISFOUT(EN(VERGELIJKEN(A2;$F$2:$F$1027;0);VERGELIJKEN(B2;$G$2:$G$1027;0))); " ";A2)

groetjes

Is ondertussen opgelost, door bovenstaande formule te gebruiken, en te filteren op lege cellen & wat copy & paste werk.

groetjes,

Prahsharp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan