2 forms 1 submit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sammmm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Ik maak gebruik van twee html forms in één document. Alleen het laatste form heeft een submit button. Is het mogelijk om bij submit ook het eerste form mee te nemen?
Het maakt niet uit met behulp van welke programmeertaal ik dit voor elkaar krijg. Zelf werk ik werkt in dit document met een combinatie van HTML, PHP, JavaScript en CSS.

Misschien is het te veel gevraagd om 2 apparte forms dmv 1 submit te posten. Zijn er andere ideeën?

Alvast bedankt voor de moeite!

Sam

Als je met een submit-knop twee formulieren wilt versturen, is het dan niet makkelijker om die twee formulieren te combineren tot een formulier?

Heerlijk antwoord, alleen ligt het helaas niet zo simpel.
Het komt erop neer dat ik gebruik wil maken van 3 forms; A, B en C.
Als je B submit moet A meegenomen worden.
En als je C submit moet A ook meegenomen worden.

Kun je het beste 1 grote form maken en je backend uit laten zoeken op welke knop er gedrukt is, denk ik. Dat is het betrouwbaarst; je kunt niet zomaar informatie uit Form A meesturen met Form B; dat gaat tegen het hele idee van ´dit is het formulier, en verder niks´ in.

Ik hoopte dat er een mogelijkheid was om het via een omweg toch voor elkaar te krijgen. Dit daar in tegen vertelt me wat ik al dacht.

Frats bedankt voor je tip.

Programmeurs die hier anders over denken voel je vrij om je oplossing te delen :thumb:

Misschien met Javascript en Cookies ?

Of als je A B en C tot 1 formulier combineert en dan 2 buttons ?
Afhankelijk welke button kun je dan waardes meenemen.

Laatst bewerkt:
misschien maak je 2 forms?
dan in deze vorm
A+B
A+C
op 2 verschillende paginas of onder elkaar ofz.. iniedergeval niet door elkaar heen

maak php pagina maak submit button wat je wil en zorg dat hij allen ingevulde velden meeneemd:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan