• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 Formules in 1 cel (ALS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvdw

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2015
Goedemorgen,

Ik wil 2 ALS formules in 1 cel plaatsen. Ik kom nu uit op de onderstaande formule, maar ik krijg een foutmelding (#WAARDE!). De hele formule heeft volgens mij fouten van begin tot eind, heb veel variaties geprobeerd, maar kom er niet uit.

=ALS(W9='Dropdown informatie'!$E$2:$E$13; " "; "!");ALS(W9='Dropdown informatie'!$E$14; " "; "#")

Ik wil dat de cellen in kolom Q als uitkomst ! of # krijgen afhankelijk van welke waarde er aangegeven worden in kolom W.

Heb even een Excel bestandje toegevoegd als voorbeeld.

(Bij waarde Betalingstoezegging #, Bij resterende waarden !).

Wie o Wie heeft de juiste formule voor mij.

Bijlagen

Wat is er mis met deze?
Code:
=ALS(W9="Betalingstoezegging";"#";"!")

Code:
=ALS(W9='Dropdown informatie'!$E$14; "!";"#")
deze doet het ook

Hoi beide formules zijn helaas niet wat ik zoek.

Uit het dropdown menu komen 14 waardes, waarvan de eerste 13 als uitkomst ! moeten aangeven.
Uit het dropdown menu komt 1 waarde (Betalingstoezegging) welke # moet aangeven.

Indien ik niets invoer moet het veld blanco blijven.

dan kom je op deze

=
Code:
ALS(W13="";"";ALS(W13='Dropdown informatie'!$E$14;"#";"!"))

je kunt als-formules niet los achter elkaar plakken, je moet ze nesten in elkaar, dat betekent dat je de 2e als test in het onwaar deel van de formule plakt, die 2e formule wordt dan alleen uitgevoerd als aan de eerste als niet is voldaan.

Laatst bewerkt:
Dank voor de toelichting, maar die maakt het voor mij niet duidelijker.

Vul eens handmatig in je voorbeeld in wat je als uitkomst verwacht. Er wordt verwezen naar kolom E, maar hier staat in je voorbeeld niets in.

Roel dat is hem!!! Dank je wel wederom ( de andere 2 ook natuurlijk :) )

Thnx voor de uitleg Roel, dat wist ik inderdaad niet.

Laatst bewerkt:
AlexCEL, E kwam uit de tweede tab, maar Roel heeft hem gefixt, bedankt voor het meedenken!

Ok, gelukkig bijna altijd wel iemand hier die het snel het probleem door heeft. Succes ermee.

Ik wilde nog een kleine toevoeging aan deze formule, namelijk dat als er niets in kolom X staat en de datum kleiner is dan de datum van vandaag, dat er een * als uitkomst moest komen. Ik heb het volgende geprobeerd:

=ALS(X10="";"";ALS(X10='Dropdown informatie'!$E$14;"#";"!";ALS(M10=<VANDAAG;"*";" ")

Maar ik krijg hier een foutcode in, mijn formule kennis is te beperkt. Is er iemand die deze toevoeging kan maken :)?

Heb weer een nieuw voorbeeld bestandje bijgevoegd.

Bekijk bijlage Voorbeeld helpmij.xlsx

Probeer eens:
Code:
=ALS(EN(X10="";M10<VANDAAG());"*";ALS(X10="";"";ALS(X10='Dropdown informatie'!$E$14;"#";"!")))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan