• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 Formules in excel in 1(Loonstrook per maand)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander171188

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Hey!!

Ik zit met iets, waar ik echt niet uitkom, heb van alles geprobeerd. Op de site gekeken voor oplossingen en op andere sites, op f1 gedrukt in excel. (microsoft hulp)Maar ik krijg de formule maar niet goed.

Zouden jullie mij kunnen helpen? moet namelijk me eigen uren bijhouden en met overwerk uren ect, wou dit in een excel sheet doen. Zodat ik het kon invoeren, de tijden dat ik gewerkt heb en het automatisch te zien krijg:

- De aantal uren ik die dag gewerkt heb.
- Overuren die dag (Standaard is 8 uur per dag)
- Nachturen
- Berekening wat ik einde van de maand krijg (Netto) Nog omrekenen naar bruto.

Dus eerst had ik de formule De cellen van de aantal uren - de cel waar de standaard werkdag staat(8 uur), Maar omdat ik ook onregelmatig werk geeft ie ##### aan als ik maar 5 uur per dag heb gewerkt. Maakt in principe niet uit, maar moet aan in dat document ook nog de uren bijelkaar op tellen aan het einde van de maand.

Volgende gegevens:
Cell G30=8 uur
Cell F7=aantal uur

Dus mijn vraag was, kan ik niet zeggen van als Cell F7 Kleiner of gelijk is aan G30 dan is de waarde 0 uur en als cell F7 groter is dan G30 moet hij de formule F7-G30 berekenen. Dit in 1 formule.

Maar dat dit wel in tijden word weergeven en niet in getallen. En dat ik aan de einde van de rits alles bij elkaar kan optellen van elke dag in de maand.

Stuur het document in de bijlagen, zodat je een beetje kan zien wat ik bedoel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bekijk een goed wat je in kolom D en E hebt staan.
Dit zijn niet alleen tijden maar ook een datum er bij,
Verwijder de datum (1-1-1900) je houd dan alleen de tijd over.

Kijk daarna nog eens naar je formules

Dat had ik eigelijk expres gedaan, want dan berekent hij de tijd door in de aantal uren van bijv 22:00 naar 6:00 word dan 8:00.

Als ik de datum weg haal, dan berekent hij dit niet meer door en krijg ik de foutcode ####.
Maarja ik krijg nu wel als ik de datum + tijd gebruik. De over uren 23:00 te zien omdat hij dan 7:00 - 8:00 doet. Omdat ie door rekent in volledige dagen van 24:00, normaal zou die dan #### aangeven als ik alleen de tijden zou neerzetten. Om dat ie geen negatieve waardes in tijden kan weergeven. Dit zou dus -1 dan moeten worden.

Begrijp er echt niks meer van, Heb het nu veranderd naar alleen tijden. De rest van de formules kloppen.

Laatst bewerkt:
volgens mij bedoel je dit:

Code:
engels:   =IF(F7<=G30;0;IF(F7>=G30;F7-G30;0))
nederlands:   =ALS(F7<=G30;0;ALS(F7>=G30;F7-G30;0))

Echt super!

Hartstikke bedankt, Dat was hem.
Nu kan ik weer vooruit:P
Zet het topic als opgelost

Gr. Sander

Dat had ik eigelijk expres gedaan, want dan berekent hij de tijd door in de aantal uren van bijv 22:00 naar 6:00 word dan 8:00.

Als dat de reden is dan zou ik de werkelijke datum gebruiken en niet die van 1-1-1900.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan