2 formulieren 2 records, maar ik wil 1 record!

Status
Niet open voor verdere reacties.

yeppie

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb zoveel parameters dat ik ze niet op 1 formulier mag programmeren (krijg een foutmelding), dus verdeel ik ze over 2 formulieren. Het probleem is echter dat dit ook twee velden (records) opleverd in de gekoppelde tabel. Dit ziet er in de tabel zo uit: 1 regel in tabel bevat zeg maar de eerste helft van de gegevens (form 1) en is voor de rest leeg (0) en de volgende regel uit de tabel bevat de tweede helft van de gegevens (form2) en is voor rest leeg (0). Ik wil graag dat dit 1 compleet gevulde record opleverd!
Weet iemand hier een oplossing voor? Een VBA instructie of een methode binnen ACCESS zelf om dit voor elkaar te krijgen?
Ik werk met Office 97.
Thanks!!

Gebruik formulieren die niet gekoppeld zijn aan records (unbound formulieren).
Werk dan de gegevens in de database bij met behulp van code die getriggered wordt door het indrukken van een knop op het tweede formulier.

Kun je dit toelichten, begrijp het niet goed

Kun je je tip uitgebreider beschrijven? Ik ken de instructie niet en begrijp niet goed hoe ik dit moet aanpakken.

Geplaatst door Bartuls
Gebruik formulieren die niet gekoppeld zijn aan records (unbound formulieren).
Werk dan de gegevens in de database bij met behulp van code die getriggered wordt door het indrukken van een knop op het tweede formulier.

Misschien nog een optie

Ik zou een formulier maken met bv eerste 10 parameters en op het formulier een knop maken die een tweede formulier opent waarbij het unieke volgnr (autonummering) het gekoppelde veld is. Dit 2e formulier baseer je gewoon op dezelfde tabel waarin de de laatste parameters laat zien. Dan komen alle gegevens in 1 record terecht en hoef je niet moeilijk te doen. Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan