2 foto's over elkaar bij CS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans164

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Goedenavond
Ik had even een vraagje over CS3,, ik wil een afbeelding maken voor een presentatie,, die ik bewerkt heb met CS3, nu is de bedoeling dat er 2 foto's zijn die als het ware achter elkaar staan en dat ik dan uit de ene foto een stuk weg kan halen zodat je een voorwerp op een heel andere achtergrond krijgt dan eerst ( handig voor bijvoorbeeld pasfoto's op een effen achtergrond te krijgen. ) als ik nu dus in CS3 bezig ben zet ik de eerste foto neer op de background, dan maak ik een nieuwe layer en dan plak ik de 2e foto in,, en als ik de 2e foto neergezet heb, is m'n eerste Background layer verdwenen, is de 1e foto ook weg en zie ik alleen de 2e foto nog maar,

Wie weet wat ik fout doe?

MVG Frans

Er zijn wel duizenden manieren om zoiets te doen.
Probeer dit eens: Open beide foto's tegelijk in CS3, je hebt dan 2 vensters.
Met de Lasso tool (L) teken je een stippellijntje om het deel wat je wil uitknippen. Dan druk je Ctrl+C om dat stuk te kopieren, en klikt eenmaal op de rand van het venster van je 2e foto, en doe dan Ctrl+V om de selectie te plakken.
De selectie is nu als 2e laag in de 2e foto geplakt. Met het verplaatsgereedschap (V) schuif je de selectie op zijn plaats. Als de selectie te groot of te klein is, dan kan je dit verkleinen of vergroten en als laatste nog wat kleuraanpassingen doen.

Als je het resultaat wilt bewaren moet je JPG kiezen, dan worden de laagjes samengevoegd. Als je later er nog aan wil werken, dan moet je als PSD saven.

Dit is een grove manier van werken, maar je krijgt tenminste wat basisdingen onder de knie...

Dan gaat het om grotere stukken als ik het goed begrijp,, maar het is echt de bedoeling dat ik zeg maar op de pixel precies de ene afbeelding in de andere kan laten overlopen.

Ik heb je eerste post nog eens gelezen, maar zonder precies te weten wat je wil kan ik je geen goede hulp bieden. Kan je geen (desnoods verkleinde) afbeeldingen posten?

ik heb geen fototje waar je veel wijzer uit word,, maar de bedoeling is eigenlijk dat je 2 foto's in elkaar plakt,, en dat de ene foto dan overloopt in de andere.

Oke, dan op deze manier:
Open beide foto's in PS, en zorg dat ze even groot zijn.
Sleep de ene naar het venster van de andere zodat ze als 2 lagen over elkaar liggen.
Positioneer ze naar wens.
Klik in het laagvenster op de bovenste laag en kies "laagmasker toevoegen" dat is een klein icoontje linksonder in het laagvenster. (even je muis erop plaatsen en je ziet een korte beschrijving van de knopjes)
In de bovenste laag zie je dat er nu laagmasker is toegevoegd, een wit vierkantje.
Stel de voorgrondkleur in op zwart, en de achtergrondkleur op wit.
Kies nu het "verloop" tooltje of (G) en kies bovenaan welk soort verloop je wilt hebben.
Kies bv het eenvoudige verloop van links naar rechts, en trek nu met de muis een streep van de linkerkant van je foto naar het midden en laat los.
Voila, een verloop tussen twee foto's.

Als dit niet is wat je zoekt, dan hoor ik het wel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan