2 foutmeldingen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hey,

Ik krijg de volgende foutmelding

Kan outlouk express niet staren. De toepassing kan het Outlook Express berichten archief niet openen. De computer heeft onvoldoende geheugen of uw schijf is vol.
Neem contact op met ........ enz.

Daarna krijg ik

Kan outlook express niet starten omdat MSOE.DLL niet kan worden geinitialiseerd. Outlook express is mogelijk niet juist geinstalleerd.

Wie kan me helpen

Gr Henri

Probeer de volgende stappen (Outlook Express eerst afsluiten). Per stuk plakken in het Start -> Uitvoeren veldje (dit is ook te bereiken via [Windowstoets]R toetscombinatie) en Ok drukken:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe MSOEACCT.dll
regsvr32.exe INETCOMM.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.DLL
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msident.dll
regsvr32.exe PSTOREC.DLL
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe msoeacct.dll
regsvr32.exe sendmail.dll
regsvr32.exe shimgvw.dll
"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG

De bovenstaande stappen zouden allemaal positief uit moeten pakken. Komt er ergens een foutmelding, dan is er 1 of meerdere bestanden stuk of ontbrekend op je computer.

We horen het wel.

Succes,

Tijs.

Ze zijn er allemaal, hij geeft is succesvol uitgevoerd, alleen de laatste dat exe, die doet hij niks

Gr Henri

Dat klopt, want die gaat zonder terugmelding :o

Heb je daarna al geprobeerd om Outlook Express op te starten en te kijken of het probleem er nog is?

Succes,

Tijs.

Doe dan (vergeten op te nemen) ook nog even:

regsvr32.exe "%ProgramFiles%\Outlook Express\MSOE.DLL"

Hopelijk werkt het daarna wel weer.

Succes,

Tijs.

Hij geeft geslaagd, maar het programma start nog steeds niet

Gr Henri

Da's jammer... Probeer dan het volgende (alleen doen als je een XP installatiecd bij de hand hebt met het juiste Service Pack geïntegreerd, meestal is dat Service Pack 2):

Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Alternatief (heb je ook zo'n zelfde installatiecd voor nodig), als je nog Internet Explorer 6 gebruikt:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
rechtsklikken op msoe50.inf en kiezen voor Installeren.
Als gevraagd wordt om te bladeren, blader dan naar de i386 map van je installatiecd.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee,

De cd heb ik niet bij de hand, dus helaas kan ik dit niet doen.

Verder heb ik ook geen i.e 6 meer,

Gr Henri

Ik had me vergist in een deel van de instructie: msoe50.inf moet je installeren, zie mijn aanpassing in mijn vorige posting.

Misschien kun je van iemand zo'n cd lenen? Als je zelf wel een XP installatiecd hebt met Service Pack 1 of geen Service Pack erop nog, doe dan het volgende:

Volg de instructies 1 t/m 8 op deze pagina

Daarna kun je de inhoud van C:\XPCD op cd branden, die is dan niet automatisch opstartbaar, maar goed genoeg voor het installeren van msoe50.inf en sfc /scannow

Succes,

Tijs.

Het probleem is opgelost, ik zal even uitleggen hoe,

Eerst hebben we de pc, de c schijf op fouten laten controleren, dit deed niks
Daarna via software -> windows toepassing -> oulook express uitvinken --> op verder klikken, en hij deinstalleerd hem. Daarna weer vanaf het begin, en dan aanvinken en hij installeerd hem weer. Dit deed ook niks
Ook het defragmenter van de c schijf maakte niks uit.

Toen heeft mijn vader is alle bestandjes van zijn computer die met outlook Express te maken hadden (niet het archief) erop gezet, en hij deed het nog niet

De laatste manier die hij deed, is: Hij heeft zijn archief (alle berichten die in je outlook Expressstaan) gekopieerd en op mijn pc gezet, deze heeft hij laten opvragen door Outlook Express. en hij DEED het weer.
Het bleek dus niet aan het programma te liggen maar aan de bestanden, want hij daar nou verder mee gedaan heeft weet ik nog niet, maar dat vertel ik nog wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan