2 functies in 1 button

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultralord

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
69
Hoi allemaal,

Ik ben voor informatica een quiz aan het maken en ik wil 2 functies in 1 button krijgen namelijk:
Je vult het antwoord van de vraag in, en dan moet hij deze 2 dingen doen:
checkAnswer(this.form)
nextQuestion(this.form)

Als ik dit in 1 button zet:
<input TYPE="button" VALUE="Volgende vraag" onclick="nextQuestion(this.form);checkAnswer(this.form);">

Dan krijg ik alleen de eerste functie in de rij, in dit geval krijg ik alleen de nextQuestion en onthoud hij mijn antwoord dus niet...
Hoe krijg ik het zo dat eerst de ene, en dan de andere gaat?

Alvast bedankt! :)

- Michiel
 
HTML:
<input type="button" value="Volgende vraag" onclick="nextQuestion(this.form, checkAnswer);" />
[JS]function nextQuestion(formHandle, execFunc)
{
//doe dus je nextQuestion code

if(execFunc)
{
execFunc(formHandle);
}
}[/JS]Dit kan uiteraard ook andersom (of eerst de execFunc uitvoeren, dan pas de nextQuestion code).


Overgens slaat dit natuurlijk nergens op; waarom zo moeilijk? Ik neem aan dat je eerst checkAnswer wilt, en dan pas nextQuestion. Dus, doe het andersom:
HTML:
<input type="button" value="Volgende vraag" onclick="checkAnswer(this.form); nextQuestion(this.form);" />


Mocht dit het niet zijn, post dan eens even wat meer code. :confused:
 
Hoi Vegras,

Bedankt voor je reactie.
Als ik het andersom doe kan ik de quiz niet eens starten omdat hij eerst nextQuestion moet doen om bij de eerste vraag te komen...
Hij voert dus alleen de eerste functie uit die in de lijst staat bij onClick
 
[JS]nextQuestion(); //bij laden pagina aangeroepen[/JS]
HTML:
<input type="button" value="Volgende vraag" onclick="checkAnswer(this.form); nextQuestion();" />

Overgens kan je mischien beter 1 functie maken: als het antwoord klopt, callt die functie de nextQuestion().


:thumb:
 
Hey,

Bedankt voor je reactie ;)
Sorry dat ik wat laat ben maar het is gelukt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan