2 GB kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hoi,

heb even een vraag over een harde schijf.
ik heb een computer staan met hierin een harde schijf van 9,52 GB. ik heb hier windows xp staan(ongeveer 1,5 GB) en nog wat klein programma's(nog geen 0,5 GB).
samen is dit nog geen 2GB,maar als ik nou naar de c: partitie kijk heb ik nog maar 5,83 GB beschikbaar.ik zou dus al ongeveer 3,7 GB gebruikt hebben.bij defragmentatie geeft hij aan dat er nog 61% beschikbaar is.

hoe is dit mogelijk?
is er een programma of manier om te zien waar die opslagcapaciteit gebruikt wordt?

mario

computer is pentium3 (550 mHz) met 256mb geheugen

Temp en Temporary internet file geleegd?
Prullenbak geleegd?
Heb je Norton toevallig op je pc staan?
Zo ja, met rechts op je prullenbak klikken en kiezen voor "Empty Norton Protected Files".

temp en temporary internet file's zijn leeg .idem prullenbak.alleen norton antivirus en firewall.

systeem herstel stond aan.heb deze uitgezet en heb gelijk 6,84 GB beschikbaar.is toch weer één GB meer.wat kan ik het beste doem met systeemherstel,deze stond aan en op maximaal.

mis toch nog zo,n halve GB,is dit normaal?

Je bent altijd capaciteit kwijt met het partitioneren van je hardeschijf.
Buiten dat, je bent ook nog ruimte kwijt aan het virtuele geheugen.
Daar zal die laatste halve gig zitten.

Ligt aan jezelf.

Wil je snel naar een situatie terug waar alles nog werkte en je vind het niet erg om een stuk hd in te leveren kun je het aanzetten.

Is je hd ruimte je lief en vind je het niet erg om je pc opnieuw te installeren als het erg fout gaat (of een image maken van je hd kan ook) dan kun je het uitzetten.

Persoonlijk zet ik het nooit aan. Ik vind het zonde van mijn hd ruimte en mocht het gigantisch fout gaan dan installeer ik wel opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan