2 Gb RAM in gebruik vanaf opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandts

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
103
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort last van dat mijn PC bijna 25% (2 Gb) van zijn RAM geheugen gebruikt bij het opstarten van mijn PC. Als ik bij taakbeheer op broncontrole kijk en controleer welke processen allemaal draaien kom ik niet veel hoger dan 1 Gb (wat ook al heel wat is). De grootste boosdoener is "host.exe (LocalSystemNetworkRestricted)" met 128 Mb maar verder kan ik niets vinden.

Weet iemand hoe mijn RAM geheugen toch zo gevuld kan zijn?
Ik gebruik trouwens Windows 7.

Alvast bedankt,
Brandts
 
Controlleer de services eens.
Daar staat een hele lijst bij maar ik weet niet goed wat ik daarmee moet :confused:
Ik kan bij de services in ieder geval niet zien hoeveel geheugen de services gebruiken.
 
Run > msconfig > servives en dan vink je 'Microsoft services verbergen' aan. Alles wat er dan nog staat zijn programma's die constant meelopen. Je moet zelf inschatten welke programma's je uit wil zetten en welke niet.
 
Hier staan maar 14 services (buiten de Microsoft services) in en eigenlijk geen rare dingen naar mijn idee. Als ik ze allemaal uitschakel doet dit ook niets met mijn RAM-gebruik.
 
Ondervind je echt last van het tijdelijk toenemende RAM gebruik? Ik denk het niet en zoals het nu klinkt lijkt er weinig aan de hand. :)
 
virussen kunnen je PC vertragen, hijackthis log analyzer kan ze vinden, op askvg.com kan je naar virus removal gaan en vind je meer. (Engelse site)

wat ook kan helpen: zorg ervoor dat programma's die je verwijderd hebt ook echt weg zijn. zo doe je dat:
uitvoeren >> regedit >> ctrl+F >> type iets in zoals norton (als je dat niet meer gebruikt) >> verwijder het norton mapje {{zo verwijder je onzin 100%}}

uitvoeren >> %tmp% dit zijn tijdelijke bestanden, als je iets download en klikt openen met dan komt het in %tmp%, maak alles leeg
%appdata% is ook zo een mapje, maar dat word gebruikt door geïnstalleerde programma's.
tot slot: uitvoeren >> cmd >> sfc /scannow om alleen je systeem bestanden te herstellen, en documenten, instellingen, programma's etc. blijven intact
 
@Aleksander:Zoals in andere topics ook aan je medegedeeld: Oude topics met rust laten.
Lees de huisregels nog eens door aub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan