2 geheugen strips werken niet samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn0012

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Ik heb 2 strips geheugen, DDR pc2100, beide 256 MB. Als ik 1 van de 2 in de computer stop, dan werkt het prima (maakt niet uit welke van de 2). Maar als ik ze beiden tegelijk in de pc stop, dan blijft het geheugen op 256 Mb staan, en Everest herkent ook maar 1 van de 2 strips. Wie o Wie weet waarom ik van die 2 samen niet 512 MB kan maken? Alvast Bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 strips geheugen, DDR pc2100, beide 256 MB. Als ik 1 van de 2 in de computer stop, dan werkt het prima (maakt niet uit welke van de 2). Maar als ik ze beiden tegelijk in de pc stop, dan blijft het geheugen op 256 Mb staan, en Everest herkent ook maar 1 van de 2 strips. Wie o Wie weet waarom ik van die 2 samen niet 512 MB kan maken? Alvast Bedankt!

heb je ze beide apart geprobeerd zodat je zeker weet dat niet 1 kapot is?
is er een sleuf kapot?

2 verschillende merken?
ecc en non ecc?

Heb ze allebij appart geprobeert, in elke sleuf. Werkt probleemloos. Waar kan ik zien of ze ecc, of non ecc zijn? Het zijn inderdaad 2 apparte merken. Apacer, en kingston.

Heb ze allebij appart geprobeert, in elke sleuf. Werkt probleemloos. Waar kan ik zien of ze ecc, of non ecc zijn? Het zijn inderdaad 2 apparte merken. Apacer, en kingston.
zou er op moeten staan of het ecc of non ecc is
dan zou dat het probleem kunnen zijn dat het 2 merken zijn

als er 1 ecc was en de ander non ecc zouden ze het niet doen dacht ik
maar in alle opties werken ze bij je alleen samen niet

dat wil nog wel eens voorkomen wellicht dat iemand anders daar nog een oplossing voor heeft

Non ecc of ecc, kan het op de strips zelf niet terug vinden. En everest zegt niets over ecc of non ecc.

Non ecc of ecc, kan het op de strips zelf niet terug vinden. En everest zegt niets over ecc of non ecc.

het verhaal van ecc gaat in ieder gevak over

als jij zeker weet dat die gleuven werken alsmede ook de latjes apart dan komt het dus door die 2 merken

dat gebeurt wel vaker

wat je nog zou kunnen proberen is beide geheugens plaatsen en dat een bios reset doen

batterij moederbord er een kwartiertje uithalen en er weer in doen

pc herstarten

Laatst bewerkt:
Ze werken per stuk in hun eentje probleemloos. Ik ben er wel achter gekomen, dat als ik beide strips in de pc stop, en everest laat zoeken naar hardware, hij alleen de kingston strip herkent. De apacer ziet hij niet. Ook als ik beide strips in een ander slotje duw, hij herkent alleen de kingston. Maar als ik de kingston eruit haal en alleen de apacer in de pc stop, dan werkt hij ook gewoon, maar dan herkent everest helemaal geen strip. Hij ziet alleen dat het 256 mb is.

Bios resetten doe ik door die batterij er een kwartier uit te laten?

Heb de batterij er half uur uitgelaten, stroom eraf gehaald, en na half uur alles weer terug gedaan. Tijdens het opstarten kwam er een melding dat de Defaults waren geladen, dus dat alles was gereset. Helaas nog steeds maar 256 MB ram geheugen. Ik denk dat ik maar terug ga naar de winkel, en met bijbetaling een geheugenstripje koop van 512 mb, pc3200. Iemand anders mischien nog een oplossing?

Heb de batterij er half uur uitgelaten, stroom eraf gehaald, en na half uur alles weer terug gedaan. Tijdens het opstarten kwam er een melding dat de Defaults waren geladen, dus dat alles was gereset. Helaas nog steeds maar 256 MB ram geheugen. Ik denk dat ik maar terug ga naar de winkel, en met bijbetaling een geheugenstripje koop van 512 mb, pc3200. Iemand anders mischien nog een oplossing?

das jammer dat het niet gelukt is

zo zie je maar dat het niet altijd werkt 2 verschillende merken

er waren al meer topic's over hier op helpmij

suc6
:thumb: :thumb:

Afhankelijk van je merk en type moederboard, kan het zijn dat je dual channel hebt, dan moet je de sleuven zien als (naast elkaar) a1a2 en b1b2
Stop de geheugens in a1 en b1

Als er verschil in merk is kan dat wel werken, maar kan ook het probleem zijn.
Wat al vaker ellende geeft is als de ene double sided is, en de ander single sided.
(Chips op 1 of alle 2 de kanten van het geheugen reepje) ook bij 1 en hetzelfde merk dus!)
Verder moet je in je BIOS de boel op automatisch zetten en gaat bij 4 reepjes de boel meestal al terug van 400 mhz naar 333 mhz
Dat of je stelt de waarden in van je traagste reepje, de snelste houd dat natuurlijk wel bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan