2 geheugensloten kapot of chipset???

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Hallo ik heb 2 dagen (of 3:p) geleden een vraag gepost omdat mijn beelscherm 'rgb geen ingangssignaal' aangaf. Ik dacht dus aan of mijn mobo of mijn videokaart. Ik heb op de vraag geen goed antwoord gekregen maar ben met proberen erachter gekomen dat het aan mijn werkgeheugen lag. Nu is het zo dat ik 4 balktjes heb. 2x 512 mb 1x 1gig 1x 2gig van allemaal verschillende merken. Ja ik weet dat dit het slechtste is wat je kan doen maar het heeft altijd gewerkt.

Op het moment kan ik van de 4 sloten op mijn mobo er 2 gebruiken. Al het werkgeheugen werkt nog naar behoren. (allemaal even getest) Maar ik kan dus maar 2 sloten gebruiken. Zijn de overige 2 sloten kapot of licht het aan chipset? Of mischien wel iets heel anders?

hoi heb je ze er wel goed ingezet 1 gb 512 mb 1gb 512 mb anders werken alleen de eerste twee als je ze niet in deze volg orde er in zet.

Ik had ze er zo ingezet:
slot1: 512mb
slot2: 512mb
slot3: 1024mb
slot4: 2048mb

Dit heeft zo al een jaar gewerkt of meer...
Omdat het nu niet werkt staat dit in:
slot1: 2048mb
slot2: 1024 mb
slot3: leeg
slot4: leeg

Ik wist alleen niet dat er een bepaalde volgorde moest zijn...

Mvg Ph@ntom

Ik had ze er zo ingezet:
slot1: 512mb
slot2: 512mb
slot3: 1024mb
slot4: 2048mb

Dit heeft zo al een jaar gewerkt of meer...
Omdat het nu niet werkt staat dit in:
slot1: 2048mb
slot2: 1024 mb
slot3: leeg
slot4: leeg

Ik wist alleen niet dat er een bepaalde volgorde moest zijn...

Mvg Ph@ntom

Er hoeft ook geen bepaalde volgorde te zijn, alleen wel om in dual channel te draaien als je moederbord dat ondersteunt

Er zit dual-channel op.. moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet wat dat inhoud..
Mobo= Asus P5B SE

Maar wel of geen dual-channel.. heb jij enig idee waarom de laaste 2 slots (B1 & B2) niet werken? Of teminste als ik er werkgeheugen instop (maakt niet uit welke) werkt mijn pc weer niet...

ze doen het niet om dat er in de laatste twee sloten een modul van een 1 gb en een van 2gb zit ze moeten alle bij gelijk zijn dus of twee van 1 gb of twee van 2gb

maar als je al drie gb er in heb zitten en het werkt zijn de andere overbodig daar XP max 3 gb kan hebben

waarom heeft het in het verleden dan wel gewerkt...?

Ik draai geen xp windows 7.. en soms vista.. die gebruikt ook maar 3.2 gb maar dat wist ik al...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan