2 geluidskaarten en virtual dj

Status
Niet open voor verdere reacties.

12youri12

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
ik heb het programma virtual dj op een pc met 2 geluidskaarten gezet
nu wil ik er 2 uitgangen op maken (naar 2 versterkers) en ik wil ook nog de audio van een analoge cd speler naar de pc laten gaan naar een van de geluids kaarten alleen als ik het probeer in te stellen loopt de pc vast of is de geluid kwaltijd zeer laag (stotteren en misvormd)

ik heb een
c-media wave
en een
creative audigy-2
geluidskaart
ik heb zelf geen idee hoe ik dat nu werkend instel

weet iemand hoe ik dit moet instellen?

Verplaatst.
Vraag komt meer tot z'n recht in de geluidskaartensectie dan in de multimedia.

dat gaat niet werken zonder problemen...
je kan 2 geluidskaarten gebruiken waar er 1 voor het geluid is en de 2e voor "monitoring" voor je koptelefoon
wat jij wilt is 2 audio outputs en dat kan je niet kiezen in de Vdj audio setup..

en die cd speler moet het geluid daarvan ook weer in Vdj komen?

het geluid van de cd speler hoeft niet door vdj te gaan maar ik heb nu wel werkend dat het geluidnu uit de creative kaart komt en naar de 2 versterkers gaat.
ik kan misschien ook wel monitoring van vdj via de c-media kaart laten gaan en ook op die kaart de ingang gebruiken voor de cd speler

zodra ik de 2e geluids kaart wil gaan gebruiken (de c-media) dan komt er helemaal geen geluid meer uit de pc.
als ik alleen die geluidskaart gebruik werkt wel alles gewoon

Gebruik je ASIO drivers op de Audigy?
Dan heb je toch meerdere (5.1) uitgangen?
Zijn deze dan niet te selecteren binnen VirtDJ?

(PC, Windows kan maar 1 kaart zelf gebruiken.)
Maar voor de Audigy zijn wel leuke drivers te vinden welke je alle signalen zelf laat routeren.

Laatst bewerkt:
ik heb bijna alles nu werkend gekregen door met de instellingen te rommelen alleen komt het geluid van de cd speler uit maar een versterker en het moet uit allebei komen

Laatst bewerkt:
dat zou denk ik niet helpen omdat de versterkers allebei uit dezelfde kaart komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan