2 gescheiden netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Hallo,

Ik heb een Draytek vigor 2820n router. Één gebruiker van het netwerk moet geheel gescheiden worden van de rest van het netwerk. Deze gebruiker mag alleen gebruik maken van internet en mag geen contact kunnen maken met de andere gebruikers.

Ik kan hiervoor de VLAN optie gebruiken, maar ik kan dan nog steeds gebruikers zien die via een "Lan to Lan" verbinding hebben gemaakt via de router.

Hoe kan ik voor elkaar krijgen dat de Lan to Lan gebruikers ook geblokkeerd worden voor deze gebruiker? Moet ik een 2de router hangen aan deze poort, of is er een andere manier?

Dat is afhankelijk van de instelmogelijkheden op de router. Mogelijk is er nog een VLAN bridge actief die je uit kunt schakelen. Heb je de andere poorten in een ander VLAN geplaatst?

Indien je 2 VLAN's hebt zonder bridge en geen routing tussen de twee kan het via een enkele router. Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan met openwrt, maar ik heb geen idee wat voor instellingen worden ondersteund door deze router.

Ja, de andere poorten zitten in een andere VLAN

Ik kan geen instellingen vinden waarbij je een VLAN bridge kan in- of uitschakelen.

Ook ben ik aan het testen geweest met een 2de router achter de draytek. Op een pc achter deze router (andere IP range) kan ik gewoon een gebruiker die via Lan to Lan verbonden is met de draytek bereiken. Iemand gaf als tip om de NAT op de 2de router uit te zetten maar dan heb ik daar helemaal geen internet meer?

Iemand een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan