• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 grote tabellen vergelijken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gotty
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Goedennacht allemaal,

Ik heb tabellen van 9 kolommen breed en 397 rijen hoog in het tabblad ingredientenformules, en ook in het tabblad dagschema. In het dagschema wil ik graag een formule hebben waar ik kan zien of er per cel ook een verschil zit in de waarde, meer niet.

Ik kan dat doen op de manier zoals ik heb gedaan in bijgesloten bestand waar ik simpele formules gebruik omdat in de ingredientenformules ook formules staan.

Maar met al deze vergelijkingsfunctie's en EN() formules heb ik een enorme portie hulpcellen nodig, heeft iemand een beter idee?

Edit: Ik heb net uitgevonden dat =EN(A21:F30) ook nog kan, maar ik hoop op een makkelijkere oplossing.
Het was mooi geweest als {=A1:F10=ingredientenformules!A1:F10} zou werken, of {=EN(A1:F10)=(ingredientenformules!A1:F10)}.

Maar dat lijkt niet te werken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Gotty,

Door voorwaardelijke opmaak toe te passen kun je snel zien waar de verschillen zitten.
Als je het alleen te doen is om de uiteindelijke waarde in cel H32 kun je ook kijken of de som van de ene tabel gelijk is aan die van de andere.

Hans

Bijlagen

VO is inderdaad het gemakkelijkst om verschillen aantoonbaar te maken.
Deze formule doet ongeveer hetzelfde als die van Hans hierboven en geeft ook de door jou gewenste uitkomsten:
Code:
=SOM(--(ingredientenformules!A1:F10<>A1:F10))=0
Let op: matrixfunctie, dus mogelijk afsluiten met Control+Shift+Enter als je geen Excel 365 gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan