2 harde schijve niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

longo5

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
hallo,

ik heb zojuist een nieuwe pc gekocht.(vandaag binnen gehad).
Deze is geassembleerd via cool-prices.
Bij aansluiten,wordt geen enkele harde schijf herkend.
terwijl ik er 2 heb.
Nu wil het geval dat er niemand meer op het bedrijf aanwezig is, en ik toch wil proberen het op te lossen.

Gegevens pc:

Amd athlon x2 64 6400+
Asus msn sli nforce570sli
kingston 4 gb ddr2 pc 6400
sapphire radeon 512 mb x1650
artic cooler freezer 64pro
cooler master rp 650watt
aopen dvdbrander dsw2012sa 20x

western digital 500gb sata II 7200RPM 16mb caviar se16
western digital 250 gb sata II 7200RPM 16mb caviar se16

HELP HELP
want ik wil graag mijn windows xp installeren!(deze heb ik zelf thuisliggen, en vond dus niet dat ik die erbij moest kopen)

graag spoedig reactie

Wat bedoel je precies, ziet Windows XP tijdens het installeren je harddisken niet of is er iets anders?

Even SATA drivers installeren kan wonderen doen....
XP schijf erin, met F6 installatie onderbreken, satadriver installeren...

Ik ga er van uit dat de SATA configuratie goed staat in het BIOS als een bedrijf een PC oplevert.
Zie je de schijven dus staan in het BIOS ?

hallo,

als ik naar de bios ga,
zie ik een lijstje in main:

primary ide master (none)
primary ide slave (none)
secondary ide master (none)
secondary ide slave (none)
sata 1 (wd 250 enz enz, dat is de ene harde schijf )
sata 2 (wd 500en een hoop getallen, dat is de andere harde schijf)
sata 3 (dvdrw)
sata 4 (none)

vervolgens bij het opstarten,druk ik op pause, en zie ik ze ook.
maar daarna bij het installeren (windows xp,worden er geen harde schijven herkend)

wie kan mij helpen

Om XP op een SATA schijf te installeren, heb je de SATA drivers nodig op diskette, die zijn geleverd bij je moederbord.

Bij het begin van het installeren van XP op F6 drukken wanneer daar onder in het beeld om gevraagd wordt, de diskette met de SATA drivers in de PC stoppen en deze installeren

hallo,

ik kom er niet echt uit,ik heb namelijk alleen een cdrom meegeleverd.
maar weet niet goed wanneer ik deze nu moet invoeren

Met een cdrom gaat het helaas niet op deze manier lukken.

Er zijn twee mogelijkheden:

Of de SATA drivers op diskette zetten en installeren zoals eerder gezegd met het diskette station.

Wanneer je dat niet hebt, dan moet je een zgn. slipstream maken van Windows XP met de SATA drivers erin, d.w.z. een compleet nieuwe XP installatie cd maken waarin de SATA drivers geintegreerd zijn.

Of de drivers van de CD vissen en op een usb stick zetten [of flash card]...

ik zal even mijn usb stick proberen is het snelst.
en anders in mijn oude pc heb ik een diskette station, dus ikga het eventjes proberen.
je hoort zo van me

En als het niet lukt zou ik effe terug gaan naar cool-prices.

Een beetje gerenomeerd bedrijf levert een in elkaar geschroefde PC in iedergeval werkend op, met alle software die er bij hoort.

En als het niet lukt zou ik effe terug gaan naar cool-prices.

Een beetje gerenomeerd bedrijf levert een in elkaar geschroefde PC in iedergeval werkend op, met alle software die er bij hoort.

Dat ligt er natuurlijk wel aan of je een OS besteld en gekocht hebt of niet!! En TS heeft dat niet, dus dat is geen probleem van de leverancier!

ja maar is het niet wel zo netjes om erbij te vermelden dat ik een diskettestation nodig heb/had?
Ik kom er niet echt uit.
beetje lomp vind ik

Maar hoe kon Cool Prices weten dat jij XP wilde gaan draaien en geen Vista of Ubuntu, om eens wat te zeggen???

En daarnaast, sorry dat ik het zeg, is het redelijk bekend dat XP geen SATA drivers aan boord heeft, vandaar ook dat die bij het moederbord geleverd worden!

Een leverancier mag er redelijkerwijs toch van uit gaan, dat wanneer iemand zelf een PC naar zijn wensen samensteld en laat bouwen, die koper ook een beetje weet wat hij doet...

nou lekker dan,

hoe los ik dit nu op dan?
dat het ook daadwerkelijk opgelost is?

Met een cdrom gaat het helaas niet op deze manier lukken.

Er zijn twee mogelijkheden:

Of de SATA drivers op diskette zetten en installeren zoals eerder gezegd met het diskette station.

Wanneer je dat niet hebt, dan moet je een zgn. slipstream maken van Windows XP met de SATA drivers erin, d.w.z. een compleet nieuwe XP installatie cd maken waarin de SATA drivers geintegreerd zijn.

Bovenstaande dus, ik adviseer om voor een paar euro een diskette-drive aan te schaffen en te plaatsen, dan ben je voor eens en altijd van het probleem (en eventueel toekomstige andere problemen) af!

ja dat dacht ik dus ook.
welke bestanden van de moederbord cd moet ik dan op de diskette zetten.
die toch van het chipset he?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan